20 Şubat 2008

Ortaya karışık...


Küçük şeylerle mutlu olabilir insan. Market alışverişi sırasında, çocukluğumuzdan tatlı detaylar hatırlatan, bu gülümseyen balık krakerlerden atıverdik sepete. Hayatı fazla ciddiye almayın der gibiydiler. Her ağzıma atışımda, kıkırdayışlarını hissedip kendi kendime gülümsüyorum ben de :).

Rutinimden haberler vermeme alışıksınızdır. Mesela şu anda, haftasonunda siparişini verdiğimiz koşu bandının gelmesini bekliyorum evde. Gecikti. Ortağım sağolsun, birbirimize çok yardımcıyız bu konuda, bakın büroya gidemedim hala. Gelsin koşu bandımız, haftasonu servis gelip kullanıma hazır hale getirinceye kadar, kutusunun üzerinden seveceğim onu :).


Beklediğim bir başka şey... Menekşelerimin çiçek açacağı zamanı merakla bekler oldum. Pek de sağlıklılar görüldüğü üzere. Araştırdım, Afrika menekşeleri uygun ortamlarda, yılın her vaktinde çiçek açabilirlermiş. Tüm gerekli şartları hazırladım kendileri için ama tık yok. Ne renk çiçek açıyorlardı, onu bile unuttum.


Gelelim sonuncusuna... Kocam önümüzdeki hafta Moskova'ya gidiyor. İş gezisi. Son günlerde özellikle arkadaşlarla birlikteyken, bu gezinin konusu açılıyor ve Rus ırkın ne kadar güzel olduğundan, bu Moskova gezisinin de nereden çıktığından dem vurulan sohbetlerle renkleniyor hayatımız :P. Kocam mı? Üstüne uğramıyor hiç, arada bir _Ne getireyim sana oralardan?_ diye soruyor. Ne dersiniz, tehlikeli iş gezileri kategorisine girer mi koca tarafından Moskova'ya yapılan bir gezi? :)) Hahahhaaa!!!

38 yorum:

  1. 1.çok çok umuyorum koşu bandının üzerinde zaman geçirmeni..ilk zamanlar çok yüklenme olurmu neticede çok sevimli değil..
    2.çok güzel görünüyorlar çiçeklerin..umarım bir tanesi lacivert açar..
    3.oradaki kıslar matruşkalar kadar masum olmadıklarını dinlediklerimden biliyorum..ama yasakçı zihniyette olmadığımıza göre ;)..
    koca gidince seni oyalamak gerek..bizde kızlar toplandık yaparız..

    YanıtlaSil
  2. Kıymet'lim,
    canım benim! Ben kahkahamı peşinen atmıştım ama 3. maddeyi okuyunca koptum valla. Ben de matruşkaların masumiyetinden bahsetmekten son anda çarketmiştim :)).

    Bence de birşeyler yapın, özledim sizi. Kocaman kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, sizin yazdıklarınızı okumaktan keyif alanlardanım. Çiçeklere doping sayılabilecek, özellikle de açmayan menekşeler için fayda sağlayacak bir önerim var. Yumurtayı haşladığınız suyu dökmeyin ve soğuduktan sonra(tabii suyun içinde yumurtalar çatlamasınlar diye konulan tuz veya sirke olmaması lazım) çiçeklerinize verin. Bazen 2-3 haftada, bazen de 1-2 ayda (yumurta suyu verme sıklığınıza göre) faydasını göreceksiniz. Umarım açmış halini burada yayınlama fırsatınız olur.
    Sevgilerimle,
    Elif E.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Defne tanıştığımıza çok sevindim :)) Koşu bandın gelmiştir artık bu saatte, iyi koşular, yürüyüşler! Sonracığıma ben hiç çiçek bakamıyorum biliyor musun? Çok özeniyorum ama kendine bakamayan biri çiçeğe hiç bakamıyor :) ve de Rusya'dan bence bir gidiş dönüş bileti getirsin, st.petersburg'u birlikte gezmenin keyfi çıksın böylece (ben sanki bütün sokaklarını gezmişim de, ne ukalayım) ve de bir şak getirilsin bence. Hoş oluyorlar, sıcak tutuyorlar... Öptüüüüm!!!

    YanıtlaSil
  5. menekşelerin harika Defnecim. bayıldım, bayıldım.. ben de kendine zor bakanlardanım, nerde çiçek bakmak?
    sevgiler :-)
    gorki

    YanıtlaSil
  6. benim de iş yerimde bir menekşem var bi türlü açmıyor ama seninkiler gerçekten sağlıklı görünüyorlar. annemler supradyni ezip toprağına koyuyor. bir dene istersen. bi de açmaları için çok su vermemek gerekiyormuş. ben başaramadım ama yine de bildiklerimi aktarmak istedim.
    bu arada bence moskova gezisi tehlikeli kategorisine girmez. senin gibi eşi olan birinin gözü başka bir şey görmez bence.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Elif,
    yazdıklarınla beni çok mutlu ettin. Demek ki sessiz okuyucularım var :). Menekşelerim için önerini uygulayacağım ve tabii ki açtıklarında sizinle paylaşacağım.

    Burçin'ciğim,
    dalga geçmesene yahu :P...
    Öperim.

    Denizkızım,
    teşekkürler. Sen mi çiçek bakamıyorsun? Olsa olsa böyle bir ihtimal ancak vakitsizlikten ortaya çıkar. Sen elinin değdiğini güzelleştirenlerdensin canım benim :). Rusya meselesinde belli ki pek hoş :) öneriler atılacak ortaya :)). Sevgiyle kucaklarım.

    YanıtlaSil
  8. Görkem'ciğim,
    sağol. Sana öyle eşsiz güzellikte bir çiçek geliyor ki :), sen ona çook iyi bakacaksın.

    Özlem'ciğim,
    nasıl okşadın ruhumu bu güzel sözlerle, harikasın! Teşekkür ederim. En iyisi saksılardan birine bir öneriyi, diğerine başka öneriyi uygulayayım, bakalım hangisi olumlu sonuç verecek? :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. bu metropolde yaşama işine kendimizi fazlaca kaptırıp iyi hissetiren şeyleri hep atlıyoruz..balık krakerler benim yaşamımda çubuk krakerler kadar olmasada çocukluğumun en iyi tanıkları oldular..bazen önce kafasını yer sonra hayallere dalardım..ne şaslı bir çocukluktuki az materyalle bile hayal dünyamız büyürdü..demekki neymiş çok büyük olanaklara sahip olmak demek hiç bir şey ifade etmezmiş..

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, menekşelerin açması için fazla su vermemek gerekiyor. Sizinkiler biraz fazla sulanmış gibi görünüyor:)Yani toprağının kurumasına izin vermek lazım.

    YanıtlaSil
  11. Kıymet'ciğim,
    tam da yazdığın gibi: "Ne şanslı bir çocukluktu ki bizimki, az materyalle bile hayal dünyamız büyürdü.." Üstüne yazacak kelime bulamıyorum. İyi ki varsın ve iyi ki seninle karşılaştım ve seni yaşayabiliyorum :).

    Meltem,
    demek ki bu sağlıklıymış gibi görünen menekşeler fazla sudan bu hale gelmişler. Kandırmışlar beni :)). Hemen azaltıyorum su miktarını. Teşekkürler. Ben en iyisi sana uğrayıp şu güzelim incili küpelere tekrar bakayım. Harka olmuşlar çünkü...

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  12. Evet, ben Kıymet'e katılıyorum. Seni oyalamak gerek:) Hatta menekşeler, matruşkalar ve çocukluğumuzdaki krakerler; bunların hepsini ve diğerlerini de toplandığımızda konuşmak, kaynatmak gerek..
    Ama biliyorum ki Cuma'n dolu:)) Ne yapsak ki??

    YanıtlaSil
  13. İpek'ciğim,
    konular, özellikle de sonuncusu ne kadar da müsait değil mi kaynatmaya? :P Evet ne yazık ki bu Cuma müsait değil ama daha önümüzde pek çok gün var :). Kocaman kucaklıyorum canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
  14. Defnecigim,ben de cocuklugumdaki yedigim balik krakerlerdeki ayni lezzeti burdaki krakerlerde ariyorum ama maalesef,sadece oglusumla ayni seyleri paylasmis olmak icin ona da aliyorum.Annesi gibi bayiliyor minik baliklara.
    Menekselere gelince en sevdigim ciceklerdir,ama nedense daha acmadan hep solmustur benimkiler.Sanirim onlar da benim cok sulamama kurban gittiler.Senin kadar duyarli olamadim cicek bakimi konusunda.Bahcemize cicek ektim ,dur bakalim ne olcek?.Simdilik hala cicekleri ustunde.Acaba umit var midir?
    Moskova gezisine gelince ,ben de bir arkadasin soyledigine can-i gonulden katiliyorum.Senin gibi bir esi varken neden gozu baskasini gorsun ki,ama sadece gozucuyla bakabilir di mi?:)

    YanıtlaSil
  15. Defnecigim,unutmadan,sitenin yeni hali daha bir farkli ve guzel olmus.Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  16. Ben de uzaklara gittim birden. zaman zaman marketten çocukluğumu hatırlatan yiyecekler alırım ben de. eti cin, eti puf, balık ve badem kraker vb.. ahhh ahhhhh. sevgiler

    YanıtlaSil
  17. 3. şıkka birşeyler yazmadan gecemedim.dunyanın heryerınde güzel kadınlar var,hatta çok çirkinini bile güzel gösterecek tavırlar var .Önemli olan senin güzelliğini fark eden eşinin olması.Bence hiç çekinme,gönül rahatlığıyla gönder.Menekşelerse sevgiyle açar,bekle biraz daha.Mutlaka sana güzel yüzlerini gösterecektir.

    YanıtlaSil
  18. hayat hep gulumsetse biuzi :)

    YanıtlaSil
  19. Yazını okuyunca ben de çocukluğuma gittim. Kıymet de ne güzel yazmış. Küçücük şeyler bizi nasıl mutlu ederdi. Bir boş makara örneğin. Erkek kardeşim onu araba yapardı, ben sehpa ya da masa. Bebeği oturturdum önüne, sonra dalardım hayale.

    Şimdiki çocuklar- büyükler de öyle- daha çok oyuncak olsun, daha çok ev, daha fazla araba, daha çok eşya. Mutsuzluk da yanında elbette.

    Şu küçük balık kraker, menekşe insanı nasıl da mutlu ediyor?

    Ha, bu arada menekşelere yumurtayı haşladığım suyu veriyorum ben de. Öneririm.

    Kardeşinin yeni yaşı kutlu olsun. Günlüklere yeni bakabiliyorum ya. Pek çok şeyi yeni görüyorum.

    İpekle buluştuğunuzda beni de yanınızda farzedin. Sevgiyle kucaklıyorum.

    Nane Limon.

    YanıtlaSil
  20. Bir şey olmaz ;) Senelerdir eşimin gitmediği ülke kalmadı. Şimdilik vukuat yok gibi, olursa olduktan sonra düşünmeli, hiç kasma :)))

    YanıtlaSil
  21. merhabalar benimde menekselerim var onlarda bu aralar yatiyorlar :D yani cicek acmiyorlar bilmiyorum toplu grev olabilir veya depresyon. belkide biraz konusmak lazim onlarla. Bunu deniyecegim ben :D sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Jale'ciğim,
    teşekkür ederim. Bahçeni brigün görebiliriz umarım. Ama sen yine de fotoğraflarını paylaş bizimle :).

    Sevdamavisi,
    ben de geçen gün"çokomel" aldım marketten ama eski tadını alamadık kocam da ben de :). Yine de hala varolmaları güzel.

    Pastanino,
    sağol. Moskova yazısı tamamen bir espri üzerine yazıldı tarafımdan ama iyi olmuş. Herkesten ne güzel sözler duydum:).

    Nino,
    keşke! :)

    YanıtlaSil
  23. Münevver,
    canım ablam (senden başka ablam da yok), ne tatlı kadınsın. Sağlıklı, mutlu ve dilediğince yaşa hayatını dilerim. Birgün seni şöyle kocaman kucaklamayı çok isterim.

    Makaralar kimlere ne hayaller yaşattı kimbilir? :) Menekşeler konusundaki önerin ve kardeşim ile ilgili güzel dileğin için teşekkür ederim.

    İpek benim için öyle özel ki, onunla biraraya gelince kulaklarını çınlatacağımızdan emin olabilirsin.

    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Acemi Şef,
    ya da acemi olduğunu iddia eden şef mi demeliyim? Güzel kekinin kokusu hala burnumda inan ki :). Yok vallahi kastığım, espriyle karışık yazmıştım :)).

    Sweety,
    sen de hoşgeldin, iyi ki geldin! Laf aramızda konuşuyorum ben menekşelerimle :P.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Bol bol siparis verirdim senin yerinde olsam madem ne getireyim sana diyor. Ustelik oyle seyler isterdim ki, biri kentin bir ucunda digeri diger ucunda bulunsun. Boylece bos zamanlarinda gezmeye degil de senin istediklerini almaya harcasin :D Cok kotuyum ben coookkk. Cok opuyorum beni, gulumsettin yazinla icimi isittin Defne'cigim.

    YanıtlaSil
  26. Defne'cigim,

    Menekselerin saglikli gorunuyor, benim bildigim isik alacak ama direkt degil. Birde cok fazla sulamamak gerek diye biliyorum.

    Esine hayirli yolculuklar, benim de gitmek istedigim bir iki yerden birisi, sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  27. Nezaket'ciğim,
    hiç fena fikir değil aslında:)). Sağpl canım benim ;). Tatlı kızlarını ve seni öpüyorum.

    Aybike'ciğim,
    sağol. Umarım sen de yakın zamanda Moskova taraflarına yol alırsın :). Sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. Defne Merhaba, menekşe bakmak zordur, çiçek açtığında çok güzel oluyor çok severim:) Bende orkide vardı 4 ay bakabildim kurudu:( şimdi bir tane daha var bakalım onu ne kadar sürede sağlam tutabileceğim sabırsızlıkla bekliyorum..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  29. Defneciğim merhaba...
    geçerken uğradım ve sana menekşelerin için bir ipucu vermek istedim.Annemim menekşeleri azgınazgın açıp dururlar.Yumurta kullandığında kabuklarını atma.Bir kabın içinde biriktir.4-5 badet olunca suyla kaynat.O suyu haftada 1 kez menekşelerine ver.Hatta sıcak havalarda haftada 2 kez de olabilir.Annemin uyguladığı taktik belki seninkileri de açtırır.
    Sevgile

    zehra

    YanıtlaSil
  30. bu sayfada saatlerce kalabilirim.
    uzun uzun bakıp bir balık kraker neler neler hatırlatır diye düşünebilirim...

    güzel şeyler anımsattınız ne olursa olsun çocukluğa döndürdünüz çok ama çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  31. Sevgli Defne sitenin yeni hali çok hoş olmuş, çok beğendim. Umarım menekşelerin en kısa zamanda açar.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Sevgili Yeliz,
    hiç orkide yetiştirmeyi denemedim evimde. Ama hep aklımdalar, ben de mi denesem acaba :)?

    Zehra'cığım,
    kesinlikle önerini uygulayacağım. Teşekkür ederim.

    Mutfak havlusu,
    hoşgeldin. Yazdıklarını hissettirebildiysem ne mutlu :).

    Kübra'cığım,
    teşekkürler, beğenmene sevindim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  33. Ben Moskova'da yasayan biri olarak cevap vereyim evet cok masum degil rus kizlari ama esinin kiymetini bilmeyene!! ;)Matruska gelmezse olmaz ,cesitli magnetler bir magnet manyagi olarak tavsiyem ve bir de Rusya'ya ozgu one stroke teknigiyle (ingilizce tabiriyle) boyanmis cicek desenli cok sik metal tepsileri var bulursa onu da alsin mutlaka..Ismailovski park'da uygun fiyatli vardir.Oraya gidemezse Kizil meydandaki hediyelikcilerde de var.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  34. Sevgili Serpil,
    hoşgeldin, ilgin için teşekkür ederim. Bu bilgiler ancak bir kere daha Moskova ziyaretimiz olursa faydalı olacak bize. Eşim sen yazmadan önce dönmüştü çünkü. Matruşka geldi, bir de kendi geldi ya, daha ne olsun :P :)).

    YanıtlaSil
  35. Ne güzel..Küçük şeylerle mutlu olmak Oğlak burcunda çok görülür,dolayısı ile bende de :)
    O menekşelerin düzenli görüntüsüne bayıldım, orjinal hali sanırım..saksıyı değiştirdiğim anda benimkiler yayılıyor..Bir müddet tv. yanında durmaları etkiliyor, NE ALAKA BİLMİYORUM AMA KISA SÜRE SONRA AÇIYORLAR :)
    Rus ırkının güzelliği yaz tatillerinde otellerde kıskançlık sebeplerimizden :)) Ama onlar da sağolsunlar az değiller hani :)adamlar ne yapsın..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  36. Sevgili Eda,
    hoşgeldin :). Menekşelerim orjinal halinde değiller yani saksılarını değiştirmiştim aldığımda. Seninkiler tv seviyor anlaşılan :D. Rus kızlar pek güzellerevet, kocam da tasdik etti ama çoook da kabalarmış söylediğine göre. Bir dahaki buluşmada görüşebilmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  37. aynı menekşelerden benimde açsın diye gözlerinin içine baktıklarımdan var 2 tane ; ama tık yok ; belki bahar havası iyi gelir ve çiçeklenirler ??
    sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails