12 Mart 2008

Kurabiye Serisi - I

Akşam çayının yanında hep tatlı birşeyler olsun isteyen kocam sayesinde, kurabiyeler konusunda uzman olma yolunda ilerliyorum. İşte tam da bu vesile ile şu sıralar hep kurabiye denediğimden, bir kurabiye serisi hazırlayabilecek kadar malzemem var elimde. Şimdilik iki tanesiyle başlıyorum.


Lorlu-damla sakızlı kurabiyeler... Muhteşem bir tat bana göre. Uzun zamandır denemek istediklerim listesinde bekleyen, canım İpek'in de tavsiyesiyle, bulduğum ilk fırsatta denediğim, eşimin bayıla bayıla yediği, vs vs böyle uzar gider kendimi durdurmazsam :). Kısacası mutlaka deneyin. Tarifi iki versiyonlu uygulayabilirsiniz. Dilerseniz benim yaptığım gibi asıl tarife sadık kalıp, sıvıyağ kullanabilirsiniz, dierseniz onun yerine yumuşamış 2 yemek kaşığı katı yağ(tereyağ) kullanabilirsiniz. Denedim, ikincisi de güzel oluyor. Tarifini tekrar yazmak yerine, Sibel'in Kahvesi'ndeki tarife yönlendiriyorum sizi. Pişerken yayılan kokuya bayılacaksınız.

Not: Siz fırında biraz daha tutup daha fazla kızarmalarını sağlayabilirsiniz.

Bir diğeri de, başucu :) kurabiye tariflerinden diyebileceğim çok beğendiğim bir tarif. Ev Cini'nin sitesinde görüp denedim ilk kez ve sonrası geldi. Ev Cini tarifin kaynağına kendi sitesinde yer vermiş. Bu fotoğraftakiler ikinci sefer yaptıklarımdı. İkinci seferde kendimce ama orjinal tadını bozmayan değişiklikler yaptım.


Malzemeleri kendi kullandığım şekliyle, yapılışını ise orjinal haliyle yazıyorum.

100 gr. tuzsuz tereyağı, oda sıcaklığında iyice yumuşamış
1 su bardağı (200 gr.)toz şeker
1 adet iri yumurta
1 tatlı kaşığı vanilya
2 su bardağı un
1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı karbonat
1/2 tatlı kaşığı tuz
1.5 tatlı kaşığı instant kahve (nescafe)
1 su bardağı damla çikolata(bu sefer çok az kattım)
1/2 su bardağı kuru üzüm
1 yemek kaşığı kakao(hamurun yarısı için)

1. Fırını 170 dereceye (turbo-fanlı fırınlarda 150 derece) getirin.
2. Derince bir karıştırma kabına yağı, kahverengi şekeri ve toz şekeri koyun. Mikseri orta hızda çalıştırın ve 30 saniye boyunca malzemeleri çırpın.
3. Yumurtayı ve vanilyayı ekleyin. Mikserle 15 saniye boyunca tekrar çırpın.
4. Ardından karıştırma kabının içine unu, kabartma tozunu, karbonatı ve tuzu eleyin. Elinizle hamuru yoğurun.
5. En son olarak çikolatayı, üzümü ve kahveyi ekleyin. Tekrar yoğurun.
6. Elinize ikişer yemek kaşığı bu malzemeden alın. Avuç içinizde yuvarlayın ve fırın kağıdı serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizin. Hamurdan topların üzerine, 4 cm. çapında genişleyene kadar, bir kaşığın tersiyle hafifçe bastırın.
7. Tepsiyi fırına koyun ve 18-20 dakika pişirin. Fırından çıkınca hala yumuşak olan kurabiyeleri, soğuyana kadar bir tel ızgaranın üzerinde bekletin. Kurabiyeleriniz soğuyunca onları hava almayan bir kapta saklayın.


Not: Ben 5 dakika kadar fazla tutmuşum fırında, daha kıtır kıtır oldular. Tercih sizin :).
Sırada tahinli ve nişastalı kurabiyeler var ama kimbilir ne vakit gelir serinin ikinci bölümü :). Tembel bir blog sahibi olarak zamanını yazmam mümkün değil :).

25 yorum:

  1. AAAa aaaa Defne neler yapmış..En kısa sürede toplanıyoruz ben de.. İpek'teki gibi yapalım koyalım masaya yiyelim sabaha kadar..

    YanıtlaSil
  2. ben de çayı sade içmeyi hiç sevmem tercihim de tatlılardan yana genellikle. bunlar çok güzel olmuşlar ellerine sağlkı, diğerlerini de sabırsızlıkla bekliyorum.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Defne eline sağlık :) Öyle güzel yapmış ve anlatmışsın ki, burnuma fırında pişmekte olan kurabiye kokusu geldi :) Her biri ayrı ayrı güzel kokuyor :) Mmmmm nefis :*

    YanıtlaSil
  4. Defne'ciğim,
    Ne güzel kurabiyeler bunlar.
    Lorlu kurabiye denemeyi istiyordum ben de.
    Tarif ve önerilerinden yararlanacağım.
    Sevgi ile kal.

    YanıtlaSil
  5. ohhh, mis gibi kokular buralara kadar yayildi. hemen cikacaktim blogundan, ama bu sefer yorum birakmadan ayrilamiycam...ellerine saglik güzel defnem.

    sevgiler,
    canan

    YanıtlaSil
  6. Kıymet,
    böyle bir teklife kim hayır diyebilir? Tamam kabul, kurabiyeler benden :).
    Öperim.

    Özlem,
    mutlaka gelmelisin, çok mutlu olurum.

    Özlem'ciğim,
    o zaman senin de kurabiye kavanozun dolu olmalı. Diğer tarifler de yolda :).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Denizkızım,
    teşekkür ederim :).

    Hülya'cığım,
    senin minik kekler de benim aklımda :). Lorlu kurabiyeyi seveceksin.

    Canan'cığım,
    yok öyle kaçmak :), sağol canım arkadaşım.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Defneciğim ellerine sağlık. Kurabiyeler nefis görünüyorlar. Lorlu kurabiyeyi de iyi hatırlattın bana, epeydir yapmadım!
    Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  9. Lorlu kurabiyeyi hiç denemedim.Yemedim bile:(
    Geç kalmadım dimi DefneYaprağım:)

    YanıtlaSil
  10. Defne, Sibelin lorlu kurabiyesini ben de yapmıştım, pek çok kişi gibi. Nefis bir kurabiye. Diğerini de denemek isterim. Kahveli filan güzel olmalı o da.

    Şimdi bir sütlü kahve yanında da ne güzel olurdu. Eline sağlık.

    Sevgiyle, Nane Limon

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Sibel,
    asıl ben bu tarif için sana teşekkür ederim. Kurabiye diye buna denir :).

    Biyo,
    marifetli fıstıklarla bir mutfak terapisi yapsanız, onların minik ellerinden lorlu kurabiye yesen, tadına doyamasanız, biz de yine çatlasak buralarda :). Öperim.

    Canım Münevver,
    tam da yazdığın gğbğ. Sütlü kahveyle muhteşem ikili olurlar. Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  12. Defnecim daha önce lorlu kurabiye ve sakızlı kurabiye yapmıştım ama ikisini bir tarifte bir araya getirmemiştim hiç. Eminim harika oluyordur.
    İki kurabiye de enfes görünüyor:). Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler...
    aslı

    YanıtlaSil
  13. Muhteşem görünüyorlar Defne, ellerine sağlık. Ben şu sıralar "sağlıklı" besleniyorum güya. Ama sağlık dediğin ruh sağlığını da kapsadığından, ee bu kurabiyeler de (özellikle ikinci resimdekiler) benim ruh sağlığıma çok iyi geleceklerinde kesinlikle deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  14. Defne'ciğim ne güzel şeyler hazırlamışsın, ellerine sağlık, şimdi çayın yanında ne güzel olurdu.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Aslı'cığım,
    teşekkürler. Bir de böylesini dene, pişman olmayacaksın.

    Nihan'cığım,
    benim de sağlıklı beslenmeye çalıştığım dönemlerde ruh sağlığım sarsılıyor :P. Bence kendine bir ara bu kurabiyelerden ödül :) verebilirsin.

    Kübra,
    çok teşekkür ederim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Akşam çayın yanında birşeyler aramak çok tehlikelidir. Tecrübeyle sabit.Uzun zamandır pasta börek işlerini askıya aldım...Senin ellerine sağlk...

    YanıtlaSil
  17. Cok sahane görünüyorlar,ellerinize saglik.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Defne'cigim ,
    Kurabiye evi gibi olmus. Her biri birbirinden guzel, ellerine saglik.

    Sevgilerimi gonderiyor ve guzel bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
  19. eceninsihirlimutfagi.blogcu.com17 Mart, 2008 09:54

    elerinize saglik .....hayirli haftalar diliyorum....sevgiyle kalin....

    YanıtlaSil
  20. Pınar,
    kesinlikle haklısın ancak herşey kocam için :D.

    Kızılcıkşurubu,
    teşekkürler :).

    Aybike'ciğim,
    sağol. Nerede bende sendeki çalışkanlık. İyi haftalar.

    Ece,
    teşekkür ederim.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  21. Yum yum yum! super gorunuyorlar. eline saglik!

    YanıtlaSil
  22. Alev'ciğim,
    keşke yakın olsaydık daa tattırabilseydim sana.
    Şekerlerimi öp benim için.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  23. Defne merhaba, kurabiye çok severim hepsi birbirinden güzel görünüyor ellerine sağlık:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Yeliz,
    teşekkür ederim. Seviyorsan bu tarifleri mutlaka dene, sonuçtan memnun kalacaksın :).

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails