18 Mart 2008

Mayhoş *** Hediyeler

Koşu bandımız geldi, kuruldu, üzerinde yürünmeye başlandı ama forma girmenin asıl önemli ayağı olan yemek kısmı henüz tam istenildiği düzene sokulamadı. Yavaş yavaş abur cuburlar kesilip zeytinyağlılara, sebzelere, salatalara ağırlık vermeye başladım. Evimizde zeytinyağlı sebze yemekleri mutlaka ve sıklıkla yapılır ama bu sıra biraz daha ihtiyaç var kendilerine.


Son zamanlarda mutfak faaliyetlerini artıran ben yaptıklarımı sizinle zaten paylaşıyorum. Yine bir tane var sırada. Bildiğiniz sıradan zeytinyağlılardan bir tarifi paylaşarak canınızı sıkmayacağım tabii. Şu da var ki, belki bu zeytinyağlı sizin evinizde sıradanlaşmış olabilir ama bizimkinde henüz değil :). O nedenle eşimin baş malzemesi nedeniyle önyargıyla baktığı ama yerken sorun çıkarmadığı :D bu lezzetli zeytinyağlı yer elması tarifini sizinle paylaşmak istedim. Tarif, yaptıklarını güvenle ve severek denediğim Nezaket'ciğimden. Açık Büfe'sinde sunduğu tarifleri hep çok beğenerek denemişimdir. Ve denediğim hiçbir tarif beni yanıltmadı. Tarifi aynen kopyalıyorum ama siz bir de onun farklı ve güzel sunumu nu görün.

1 kg yer elması
2 adet havuç
2 adet patates
1 tepeleme yemek kaşığı un
1 tane limon
½ çay bardağı zeytinyağı
2 adet kesme şeker
1 çay kaşığı tuz

* Yer elmalarını iyiyice yıkayalım ve soymaya başlayalım. Büyükse ikiye bölerek yarım limon sıktığımız suya atalım ki kararmasınlar. Patates ve havucu da soyup istediğimiz büyüklükte doğrayalım.

* Tencereye zeytinyağını, un, tuz, kesme şeker, yarım limonun suyu ve 2 çay fincanı kadar sıcak suyu koyarak iyice karıştırıp bir sos yapalım.

* Limonlu suda bekleyen sebzelerin suyunu süzerek tencereye sosun içine alalım. Tenceredeki su miktarı sebzelerin üzerini örtecek miktarda olmalıdır, gerekirse biraz daha sıcak su ilave edelim.

* Orta ateşte havuçlar yumuşayıncaya kadar yer elmalarını pişirelim. Kapağı kapalı soğumaya bırakalım. Bir kaç saat dinlendikten sonra kurutulmuş dereotu veya taze dereotu / maydanoz ile tabağı süsleyip servis yapalım.

NOT: Ben taze dereotu tercih ettim ve bu hafif mayhoş zeytinyağlıya da bayıldım.


Moskova'dan döndükten bir hafta sonra Mersin'e giden(yine iş nedeniyle) kocam fotoğraftakilerle döndü. Bir kavanoz turunç reçeli ki bayılırım turunç reçeline, bir paket kerebiç ve bir paket de cezerye. Turunç reçeli ve cezerye olması gerektiği gibi tüketilirken annemim yokluğunda çaya davet ettiğimiz babamın da gönüllü :) katkılarıyla kerebiçlerimiz tükendi. Geçen hafta Deniz ile telefonda konuşurken konu kerebiçe gelince, cevizli mi diye sordu. Genelde cevizli olurmuş çünkü, öyle dedi. Bizimkinin içinde enteresan bir şekilde hurma vardı ve ben tadını çok beğendim. Hani cevizlisi olsa o da çok makbule geçerdi ya neyse, bir dahaki sefere artık. Şimdi buyurun bakalım; koşu bandıyla ve zeytinyağlı sebze yemeğiyle açılmış bir mevzu, kalorisinin fazlalığı konusunda hiç şüphe götürmeyecek olan kerebiç ile kapatılır mı ? Yaptım bile...:))

37 yorum:

  1. Evet, hurmalıyı ben görmemiştim, bu şekil bana çok değişik geldi. Genellikle içli köfte formunda olurdu. Cevizi en makbuldür, fıstıklısı da vardır. Dışında beyaz bir köpüğümsü sosu vardır, o olmazsa azaptır kerebiç yemek :) O olunca da azaptır... Kalorisi muhteşemdir, löp löp yenir, ardından "Allahım ne yaptım ben" diye bir ruh haline girilir :) Afiyet olsun :) Kereviz ise en sevvvdiğim sebzedir. Marketten dönerken dayanamayıp sapını yediğim olmuştur kikiki :)

    YanıtlaSil
  2. Defnecim biz o postunudan adı geçen zarif hanımla Deniz)iddalaştık ve diyet hikayesine taklıldık..45 gun sonra mevcut miktarda kilolarımızı vermiş olacağız veremeyene ceza olarak pes edene kadar kebab ve 1 tepsi en şekerlisinden ve bayanından baklava yedireceğiz..
    sende takılmak istermisin..veremesk bil sonuç harika birkere :))

    YanıtlaSil
  3. Kerebiçi Mersin'de yaşayan teyzemde yemiştim.
    Deniz'in bahsettiği gibi dışında beyaz bir doku vardı..
    Tatlıyla arası olmayan ben pek de severek yememiştim...
    Mersin'liler kızmasın ...Yöresel tatlar biraz da alışkanlık bence.
    Bu arada zeytinyağlı yerelması çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Defne'cigim, afiyet seker olsun, bu kis yer elmasini ben de 2-3 kez pisirdim. Efendim gelelim Mersin'den gelen ganimetler. Icim gitti resmen... 15 yil kaldim Mersin'de, orali sayilirim :) Ben de diger yorum birakan arkadaslar gibi ici hurmali kurabiye formundaki guzelim seyin adini sanki kömbe diye hatirliyorum. Hatay li bir arkadasim bana hatta kalibini getirmisti. Kerebic ise yumurta gibi yani oval formda olur ve mutlaka kopuk ile yenir. Ici antep fistikli yada cevizli olur illaki. Hatta benim tercihim ici cevizden catlayacak kadar tombul olanlaridir :) Ayrica guzel arkadasima benim icin yazdigi guzel sozler ve samimiyeti icin cok ama cok tesekkur ediyorum. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. Yer elmasına bayılırım. Bazen kerevizle karıştırıyorum. Ya da enginarın garnitürüne ekliyorum. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  6. Defne, bende son zamanlarda yememe dikkat ettigim icin zeytinyagli tarifini aldim, ama olacak sey mi bu kerebic:) Ben de hurmalisini yemistim digerlerine gore daha hafif ama fistiklisini sosuyla birlikte mutlaka denemelisin:)Agzim sulandi yaa:(

    YanıtlaSil
  7. Deniz,
    canım benim, ben de senin anlattığın haliyle görüyordum hep internette. Valla bize gelmiş olan güzeldi diyebilirim ya da benim ilk yediğim kerebiç olduğundan öyle sanıyorum :P. Kereviz sevmen güzel de resimdeki ve de tarifteki yer elması. Ben de kereviz, yer elması, enginar hepsini sever oldum sonradan sonradan :).
    Öperim.

    YanıtlaSil
  8. Kıymet,
    tatlım, siz ikiniz sıfır beden falan olmak istiyorsunuz herhalde. Ben nerelere kaçayım? Yok ben öyle iddiaya falan girmem ama takipteyim ona göre :D.

    YanıtlaSil
  9. Hülya'cığım,
    teşekkürler. Haklısın yöresel tatlar için genel beğeni kuralları geçerli olmamalı. Herkes kendi yöresinin tadına alışıktır.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. Nezaket'ciğim,
    bu güzel tarif için tekrar teşekkür ederim. Dediğin ihtimal olabilir mi diye baktım internetten ama kömbe (mayalı) hamurla yapılıyor. Bu bizimkiler tıpkı kerebiçteki gibi irmikle yapılmıştı. Sanırım şekli yanıltıyor insanı.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  11. Pınar,
    en iyisini yapıyorsun, sana da afiyet şeker olsun :). Öylesini de deneyeceğim.

    Nym'ciğim,
    fıstıklı mıı, hem de soslu! Benim de ağzım sulandı şimdi :))...

    YanıtlaSil
  12. defnecigim,
    yer elmasini hic daha denemedim, ama tarifini o kadar cok begendim ki mutlaka yakin zamanda o da soframizda yer alir. zeytinyagli olan her seyi zaten severim, simdi biraz agzim sulandi sanki :-(
    öpüyorum,
    canan & pismaniye

    YanıtlaSil
  13. Defne,
    Yerelmasi (esin gibi kendisine temkinli yaklasan biri olarak soyluyorum) muhtesem gorunuyor.

    YanıtlaSil
  14. Ay pek kıskadım, benim de kocam biyerlere gitse de boyle leziz seyler getirse!
    Şaka bir yana Defneciğim bu zeytinyağllara geçmenin zamanı geldi de geciyor vallahi, yaz geliyor kışın kilolarını bir an once atmak gerek..

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. Defne'cim merhaba,

    Az once yazdim ama pc'debirsey oldu silindi:(neyse tekrar yazayim:)

    Yorumuna cok sevindim,uzun zaman olmustu seni gormiyeli.Bende yogunluktan firsat bulamiyorum.Sevgili Nezaket'in bencede her tarifi ozel.Ikinizinde ellerina saglik.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. Kerebiç ile Kereviz sözcükleri arasındaki benzerlikten dolayı kerevizden bahsetmiştim, yerelmasını kereviz sandığımdan degil büüühühüh :) Beni yanlış anladın :) Şimdi kendimden utanıyor ve rejimimi bozup hurmalı kerebiçim olmadığından boş hurma yemeye gidiyorum...

    YanıtlaSil
  17. Bugun tesadufen tanistigim bir Mersinliye hurmali kerebic ten bahsettim de o da bana, aaa ona mamul diyorlar dedi. Hadi bakalim buyur burdan yak. Kafam karisti iyice :) Bir merhaba demek icin yorum yazdim, sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  18. ellerine saglik canimcim nefis bisi bu goruntulerdekiler

    YanıtlaSil
  19. Defne'cim merhabalar,
    ben de koşu bandında yürüyüş yapıp sonra da yemekleri afiyetle yiyince kilolar da yerinde sayıyor. Bu zeytinyağlıları da benden başka kimse yemiyor evde...
    Pazar günü görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Sevgili Defne;
    Nihayet cezayirden tekrar yazabiliyorum sana. yeni yazını okuyalı epey oldu ama hatlar dolayısıyla yazamamıştım. Öncelikle koşu bandınız hayırlı olsun:) süper bişey gerçekten.Benim de almam gerekecek sanırım yakında.Ama gerçekten faydalı ve de eğlenceli.Yemek tarifi için de teşekkürler. Yer elması pek yemeyiz biz ama sayende canımız çekti sanırım bu hafta deneyeceğim.Hatta abartmıyorum yazını ilk okuduğum günün gecesi rüyamda gördüm kereviz ve yer elması.eşim pek sevmiyor kereviz ama portakallı falan yaparsam sever sanırım.O en sona yazdığın kerebiç i de çok merak ettim. daha önce hiç yememiştim. Umarım bir gün deneme fırsatım olur.
    Sevgiler..
    tugba

    YanıtlaSil
  21. Zeytinyağlı nefis görünse de, o aşağıdaki tabakta durup beni yeee diye bağıran cezeryeler ve kerebiçler insanın aklını nasıl da çeliyor. Hem de önümüz yaz iken.:)

    YanıtlaSil
  22. Canan'cığım,
    umarım dener ve beğenirsin :). Pişmaniyeyi ve seni kocaman kucaklıyorum.

    Nihan'cığım,
    bir dene bakalım, belki de müptelası olursun :P.

    Papatya'cığım,
    amann, kilo mu dedin!! Evet evet atalım şu fazlalıkları artık :).

    YanıtlaSil
  23. Gülenay,
    olur böyle aksilikler :). Teşekkür ediyorum.

    Denizkızım,
    dur hemen ağlama, yanlış anlama olmuş :D. Bozma sakın rejimi, iddiayı kaybetmene gönlüm elvermez. En iyisi ikiniz de kazanın iddiayı, kıyamam ben size! :)

    Nezaket'ciğim,
    vallahi benim de kafam karıştı.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Nino,
    sağol :).

    Hülya'cığım,
    Pazar günü malesef aranızda olamadım ama Sevda selamlarımı iletmiştir muhakkak. Bir dahaki sefere artık.

    YanıtlaSil
  25. Sevgili Tuğba,
    yorumunu görmek ne güzel. Bloguna ziyarete geleceğim. Mayhoş bir tadı var bu zeytinyağlının, portakallı kereviz iyi fikir, kocalara sevdirmek için :).

    Fikriminincegülü,
    sıkıntı da buradadır işte :D...

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  26. Defnecim,ben de hep ici fistikli olanindan yedim simdiye kadar,hurmalisini ve cevizlisini hic denemedim kerebicin.Ama eminim guzeldir.Off aklima dusurdun gece gece simdi.
    Su diyet isini bir turlu kiviramadim,hic bana gore degil,onu anladim.Bugunlerde biraz tembellik de coktu ustume,simdi ozel menulere giremiyorum,onume ne cikarsa yiyorum dermisim.:)

    YanıtlaSil
  27. Yaptiklarinin tadina eminim doyum olmuyordur ama ben birde cektigin resimlerin guzelligine dikkat cekmek istedim. Selamlar :)

    YanıtlaSil
  28. Ellerine saglik Defne'cigim,

    Aslinda su bogazimizi biraz kontrol edebilsek, cok kolay kilolari verebiliriz, sana cok kolayliklar diliyorum, yeni gelismeleri merakla bekliyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
  29. Sitenizi ilk defa ziyaret ediyorum ne kadar şirinmiişşş:)
    Herşey çok güzel sıcacık sevgi dolu herşey
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  30. Jale'ciğim,
    şu diyet işi hakikaten can sıkıcı oluyor bazen. Hele de böyle fıstıklı veya cevizli kerebiçten bahsedince :D. Deren'i ve seni kucaklıyorum.

    Alev,
    canım sen ne tatlı bir kadın ne tatlı bir annesin. Bayılıyorum sizin fotoğraflarınıza ben. Güzel sözlerin için teşekkürler. Fotoğraflarımı beğenmen beni mutlu etti.

    Aybike'ciğim,
    evet asıl mesele boğazımıza dur diyebilmek gerçekten, ama nerdeeee! :))

    Sevgili Elif,
    ziyaretin ve güzel sözlerin için teşekkürler, hoşgeldin. Ankara buluşmasına katılamadım ama Sevda selamlarımı iletmiştir. Bir dahaki sefere orada olmayı umuyorum :).

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  31. Defnecim

    Yogunkluktan bloglari gezemiyordum uzun suredir. Ama buraya gelince gordum ki senin yazdiklarini okumayi cok ozlemisim. Hem nabberin degismis cok begendim. Kim yapti?

    Bir de cok sevdigim ama buralarda bulamadigim, ugruna ona benzeyen garip hint sebzeleri denedigim bir yemekle karsilastim gelince.. Bir daha yaparsan bir catalda benim icin al. Opuyorum

    YanıtlaSil
  32. Buradaki Whole Foods'a baktım sırf bu tarifi yapayım diye, yani yer elmasını bulurum orada diye ma hüzünle elim boş döndüm, ühüüüüü.

    Kilolar böyle şeyler yersen çabuk gider, artık bir bebek zamanı gelmiştir demektir o zaman da kih kih kih.

    YanıtlaSil
  33. Nükhet'ciğim,
    canım, yorumun beni mutlu etti. Çok teşekkür ederim :). Banner biryerlerden alıntı. Sen de seviyorsun demek bu zeytinyağlıyı, bu hafta yine yapacağım, bir çatal da senin için alırım şekerim, lafı mı olur :D. Öpüyorum.

    Açalya'cığım,
    nerelerdesin yahu, hiç yazmaz oldun bana. Keşke gönderebilseydim ama akıbeti ne olur postada kestiremiyorum açıkçası. Evet evet gitsin kilolar, gelsin bebek ayrıca :P. Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  34. merhaba.ben yerelmasını kıtır kıtır yemeye bayılırım.kerevizi de portakal suyu ile pişiririm çok lezzetli olur.tarifler çok güzel.sevgiler...

    YanıtlaSil
  35. Damlasakızlıkurabiyem,
    kerevizi portakal suyu ile pişirmedim hiç ama deneyeceğim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  36. Merhaba,gecenin bir vakti buralarda dolaşırken bu görüntüye takıldım.Gerebiçe ve cezeryeye bayılırım.Bence böyle lezzetleri tadarken kalorisini düşünmeden,ama abartmadan mutlulukla tüketmek lazım.Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  37. yorumlari okumadim, belki birisi bahsetmistir ama fotograftaki, ici hurmali olana "mamul" deniyor. Arapca adi. Kerebic bambaska bir sey, kopuklu yenir. En azindan Mersindeki :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails