01 Nisan 2008

Renkli


Havanın kapalı olmasının sıkıcılığı bir yana, yağmurdan hiç şikayetim yok. Geçtiğimiz yaz başkent olarak çektiğimiz susuzluk problemi hiç aklımdan çıkmıyor. Sadece bizim yaşadığımız şehir değil tüm dünya kuraklık sinyalleri veriyor ki yağmur yağdıkça benim mutluluğum büyüyor. Bu çok derin ve hassas bir çevre konusu, herkesin kendi üzerine düşeni yapacağından da şüphe duymak istemiyorum. Bu arada iki sürekli takip ettiğim arkadaşım tarafından sobelendim, hem de oldukça hassas ve mutlaka üzerinde durulması gereken başka bir konuda. Bir sonraki yazımda değineceğim.


Gelelim yukarıdaki güzellere. Geçtiğimiz sene de bir bahar yazısında yazmıştım, bahçemiz yok bizim ama kocaman bir balkonumuz var diye. Şimdilik balkon havası gelmediğinden, odalarımızdan birinde , odanın çeşitli köşelerinde, pencere önlerinde yaşatıyorum bu güzelleri ben. Her akşam uykuya dalıp, her sabah gün ışığı ile uyanışlarını görmek keyif veriyor bana. Geçen sene sitemizin çok sevdiğim bahçesinden aşırıp :P evet yanlış okumadınız, aşırıp evde saksılarımdan birine diktiğim ve sonradan adının kedi tırnağı olduğunu öğrendiğim azgın çiçeğin tohumlarını saksısında bırakmıştım. İki hafta önce sulamaya başladım ve hafta sonu sürpriz merhabalarıyla uyandım minik filizlerin. Biraz daha serpilsinler, paylaşacağım sizinle. Menekşelerim hala çiçek açmadılar. Araştırdım ve uygulamaya geçtim, sizin yorumlarınızdaki tavsiyelerinizi de gözardı etmiyorum tabii. İki menekşeden birini kocam birini ben olmak üzere paylaştık ve ikimiz de kendi uygulamalarımızla bakıyoruz kendi menekşelerimize. Bakalım hangisi daha önce çiçeklenecek. Umarım ikisini de ziyan etmeyiz :D.
Soğanlı çiçekleri yani sümbül ve laleyi ilk defa aldım bu sene. Becerebilirsem soğanlarını muhafaza edip gelecek sene de kendileriyle baharı karşılamak istiyorum. Tüm bu renkler beni gündelik telaşların, iş koşturmacasının stresinden biraz olsun uzaklaştırıyor. Evde çiçek olup olmaması farketmez diye düşünen kocamın bile bir menekşeyi sahiplenmesi, bakımını üstlenmesi çok hoşuma gitti açıkçası.

20 yorum:

  1. evde çiçekleri çok sevmeme rağmen yetiştirmek konusunda oldukça başarısızım. bir iki tanesini öldürdükten sonra artık yenilerini almaya cesaret edemiyorum. maşallah seninkiler çok güzel, menekşelerin de en kısa zamanda açacağına eminim.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Defne'ciğim,
    Ne güzel resimler öyle.
    İnsanın içi açılıyor.
    Baharı taşımışsın sayfana.
    Benim menekşe de kış boyunca açmadı geçenlerde fazla büyümüş dış yapraklarını temizledim.
    Tomurcuklar verdi açmaya başladı.
    Menekşenin yeri önemli derler birde.
    Açacaklar inanıyorum.
    Sevgi ile kal.

    YanıtlaSil
  3. Benim menekşe senin tarifin olan sakızlı lor kurabiyesinin yanında salınıyor şimdi.

    YanıtlaSil
  4. Defneciğim, oda mis gibi çiçek koktu sayende... Ben hiç çiçek yetiştiremem, vaz bile koyduğum solar :( Bu arada çok özledim, en kısa süre içinde kendi elimle sana bir çiçek verebileceğim bir gün diliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. balkon havası gelmemiş olabilir Ankaray-'ya belki ama senin eve bahar havası dolmuş bile :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Defne...bende çok severim çiçekleri.Sümbül ve lalelerin soğanlarını çiçek açmaları bittikten sonra dibinden kes,ve soğuk bir yerde bırak.Burada üzerine kar bile yağsa ertesi sene tekrar açıyorlar.Merak etme...

    sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  7. ETKİNLİĞİMİZE DAVETLİSİNİZ

    ETKİNLİĞE KATILACAKSANIZ
    *TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA TARİFİM HAZIR DİYE BANA MESAJ ATMAYI
    *BAŞLIĞINIZA PDÇ 20 YAZMAYI
    *TARİFE BAŞLAMADAN EVSAHİBİ HTTP://MUCİZEMBENİBUL.BLOGCU

    DİYE KURAL GEREĞİ YAZMAYI UNUTMAYINIZ

    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

    ----------------------------------------------------------------------

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
    Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

    YanıtlaSil
  8. Defneciğim harika gözüküyor çiçekler...İçim açıldı:))
    Opuyorum seni. Sevgıler.

    YanıtlaSil
  9. Mini mini çiçekli olanın ismi nedir? Ben de kaktüs seviyorum evin her yerinde.
    Sevgıler

    YanıtlaSil
  10. Çiçeklerine bayıldım. ben de mutfak camının önüne üç tane sümbül aldım ama çok çabuk kurudular. Sardunyalarım da pek iyi görünmüyor bu yıl. sanırım şımarıp ilgi bekliyorlar.

    YanıtlaSil
  11. Özlem'ciğim,
    evlendiğimizde yani bundan yaklaşık 7 yıl önce, kocamın teyzesinin ve anneciğimin verdiği çiçekler hal yaşadığına göre başarılı sayılırım değil mi?

    Hülya'cığım,
    teşekkürler. Menekşenin son hali ne güzel öyle. Bakalım ben çiçek müjdesini ne zaman vereceğim. Kurabiyelerin kokusu buralara geldi :).

    Deniz 'ciğim,
    bu sözünü unutma, isterim çiçeğimi :P. Yakında görüşmek üzere...

    Zeynep,
    canım mutfak robotum,
    öyle oldu gerçekten :).

    YanıtlaSil
  12. Sevgili
    mucizembenibul.blogcu,
    davetiniz için teşekkürler anacak blog arkadaşlarıma yorum bile yazmaya vakit bulmakta zorlanan ben, vakitsizlikten, yoğunluktan uzun zamandır etkinliklere katılamıyorum.

    YanıtlaSil
  13. Behiye'm,
    canım arkadaşım, nasıl özlemişim seni. Sevgiyle kucaklıyorum.

    Sanem,
    minik çiçekli olan bir kalanchoe. Resmi büyütürsen o minik çiçeklerin ne şeker olduklarını göreceksin. Bende bir kaktüs var, adı "euphorbia trigona" tam 10 yaşında. Boyu 1 m'geçti. Minicik bir dalından yetiştirdik onu annemle. Bir ara fotoğrafını koyarım bloga. Ben de seviyorum kaktüsleri :).

    Pınar'cığım,
    sümbüller uzun ömürlü değiller zaten ama soğanlarını muhafaza ederek gelecek sene de açtırabilirsin. Ben deneyeceğim. İki sardunya aldım geçenlerde, ikisi de bol tomurcuklu, umarım bakabilirim.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. Defne'cigim, cok guzel fotograflar. Benim lalelerim de ha acti ha acacak, eli kulaginda. Sanirim ben tatildeyken acacak ama esime soylicem acarsa fotograflarini ceksin, yoksa goremicem diye korkuyorum :)Baska bir soganli cicegim daha vardi, cicekleri soldu ama soganlarini gazeteye sarip karanlik bir yere koydum, seneye yeniden ekicem bakalim olacak mi? Bu arada diger cicegin adinin kedi tirnagi oldugunu bilmiyordum ben, hep gorurum cok hosuma gider minik minik ne guzel cicekleri var :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  15. Yeşim'ciğim,
    sağol. Bir yanlış anlama olmuş, o minik çiçekliler kedi tırnağı değil. Minik çiçeklilerin adı kalanchoe. Kedi tırnağı dediklerim daha yeni yeni çimleniyorlar. Fotoğraflarını sonra ekleyeceğm bloga.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Defneciğim,
    çok güzeller, bayıldım renklerine. Bahar yüzünü gösterince ben de çiçek arayışına girdim. sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Menekşeleri yarıştırıyoruz demek ki. Haydi kolay gelsin. Hanginiz daha çabuk açtıracaksınız bakalım. Küçük çiçekli bitki ne kadar güzelmiş. Yaz boyu açıyor mu?
    Mis kokulu bir bahar geçirin ikiniz de.

    Sevgiyle, Nane Limon

    YanıtlaSil
  18. Defnecim kasvetli havalardan bunaldığımız şu günlerde sayfanı ziyaret etmek bana çok iyi geldi, içime bahar coşkusu serpildi resmen:). Senin çiçeklerin görüntüsünden sevildiklerini hissettiklerini anladım:). Sevmek, önem vermek, zaman harcamak, onların tek isteği bu işte...
    Ben de bahçe işleriyle, çiçeklerle uyraşmayı çok seviyorum. Bu senenin ilk bahçe aktivitesi benim küçük şirin meksika biberlerimdi:). Acıyı çok seven biri olarak meksika bierlerinin tohumlarını saklamıştım, şimdi saksılarda bir karış boyunda, büyümeye hevesli biberlerim var benim de:). Ben de bloguma onların resimlerini koyayım bari en kısa zamanda.
    Sevgiler, öpücükler;).
    aslı

    YanıtlaSil
  19. ne guzel renkler, ne guzel cicekler. bayıldım , pek begendim... ah ben simdi begonvilleri ozledim bu miniklere bakarken.. yaz da geliyor di mi?
    sevgiler
    gorki

    YanıtlaSil
  20. Sevda,
    teşekkürler. Umarım sen de çiçeklerinin keyfini çıkarıyorsundur şimdi.

    Münevver'ciğim,
    canım ablam sağol. Minik çiçekli olan bir kaktüs türüymüş, ben de öğrendiğimde şaşırmıştım. Ama kaktüslerin çiçekleri her zaman güzeldir. Bu da çok güzel bir çiçek. Çiçekleri uzun zaman tomurcuk haliyle uzun zaman da açılmış haliyle kalıyor üzerinde.

    Aslı'cığım,
    geçen seneden de hatırlıyorum bahçe keyfini :). Sen başarılısın da ayrıca bu konuda. Ürün alıyorsun :). Fotoğrafları bekliyorum.

    Görkem'ciğim,
    begonviller altında tatlı oğlunla güzel günler geçir inşallah! :)Öperim.

    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails