05 Mart 2009

Bekleyiş...

...................


Çoook tatlı bir kadının bana hediyesi bu melek. O gün bugündür evimin gözümün hergün görebileceği bir yerinde duruyor ki verdiği pozitif duyguları hep hissedebileyim. Bir de gelişini keyifle beklediğimiz başka bir melek var ki, bu bekleyiş aynı zamanda heyecanlandırıyor bizi.

Kızımız olacağını doktorumuz söylediğinden bu yana, etrafımdaki kız çocuklarına ve kız bebeklere daha bir dikkatle bakar oldum. Davranışları, giyimleri... her bir detayı gözlemlemeye başladım. Normaldir herhalde bu durum :). Canım arkadaşım Gülay bana takıldı geçen gün, artık sen de blogunu anne-bebek bloguna çevirirsin diye. İçimden geçen bu değil ama bebeğimizin gelişiyle hayat düzenimiz de farklılaşacağından tabii ki yaşadığımız herşeyin içinde bir yeri olacak onun da. Edindiğim izlenimlere göre, bebeklik dönemini atlattıktan sonra daha çok babasının hayatına burnunu sokacak bu minik. Sadece şunu kestiremiyorum; ben bu kadar çok pembe renk görmeye kendimi alıştırabilecek miyim? :D Şu an itibariyle aldığım pembe bebek eşyası-giysisi bir ya da iki parçadır. Onlar da pembeyi sadece içlerindeki renklerden biri olarak barınıdırıyorlar. Bu pembe hastalığı kızlarda kaçınılmaz bir durum mu acaba?

Bunların şimdilik bir önemi yok tabii. Testlerimizin asıl önem arz edenlerini atlattık. Bundan sonra da sağlıkla devam etmesi ve sağlıkla kavuşmak en büyük dileğimiz. Kocamın bana verdiği pozitif enerjiyi, yardımlarını, sevecenliğini ve kendini babalığa hazırlayışını ne kadar keyifle izlediğimi de anmadan geçemem. Annem, babam, kardeşim, eşi ve tatlı yeğenim de beni yalnız bırakmıyorlar bu bekleyişte. Umarım hayat herkese dilediğince, gönlünce yaşatır herşeyi.


Bahçemize dedesinin tam da haberi aldıktan sonra diktiği ve bizim karı koca bebeğimize adadığımız kiraz ağacı da tuttu sanırım. Bahçe demişken o da ayrı bir konu, çok istiyordum bu sene bahçeme sebze ekmeyi, ancak görünen o ki, tohum ekme kısmı ile uğraşamayacağım. Ama yine de sebze fideleri alıp, istediğim birkaç sebzeyi kendim yetiştirmek ve kahvaltı soframda taze taze dalından koparıp yemeyi bekliyorum. Ha bir de, evimize tam da havaların soğudu bir zamanda taşınmış olmaktan dolayı henüz gerçekleştiremediğim, şezlonguma uzanıp bahar güneşinde kitap vs. okumak var tabii planlarım arasında.

NOT: Pratik de olsa mutlaka bir tarifle geleceğimin sözünü vermiş olsam da gebeliğin bende mutfakla gerekenden fazla samimi olmamak yönünde bir etkisi oldu. Söz vermemekle beraber :), bir dahaki sefere ben de bir tarif bekliyorum kendimden.

24 yorum:

  1. Sevgili Defne,
    Çok hoş duygular bunlar.
    Tatlı bekleyişinin de sağlıkla sonuçlanmasını diliyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. yaşamının en meraklı bekleyişi..seninle beraber beklemedeyiz ;)

    YanıtlaSil
  3. Defne, tam da dun seni aklimdan gecirmis ne yapar hamileligi nasil geciyor acaba diye bloguna bakmistim ama yeni bir haber goremeyince hay allah demistim. Bugun bloglines da blogunun update edildigini gorunce ne sevindim :) Ne guzel demek size de minik bir kiz geliyor, bizimki geldi 4 aylik oldu bile :) Daha cok yaz, ozletme kendini...
    Sevgiler,

    not: Bebekten sonra anne-bebek bloguna donusen bloglardan biri de benim :)

    YanıtlaSil
  4. Canım arkadaşım...
    Bu en güzel bekleyişin huzurla keyfini çıkart. Sonrası şenlik olacak nasıl olsa:)
    Pembeyi dert etme; göz başka şey görmeyince alışıyor.. Hatta pembe görmediğinde arar hale bile gelebiliyor:)
    Geçen yıldan sakladığım organik domateslerin çekirdeklerini bu hafta çimlendireceğim-dışarıdan fide falan alma-fidelerimin en güzelleri senin/minik meleğinin:))
    Sağlıkla, sevgiyle..

    YanıtlaSil
  5. Ben bloğu keşfettiğimde baştan sona keyifle okumuştum.(belki inanmazsın ama :( ).Belki de bu senli hitap şeklinin altında birini yakından tanımanın -o bilmese de - verdiği güvendir.Uzun bir süre yazılmadı bu günlüğe sonra çok güzel bir haber geldi tanıdığım birinin bebeği olacak kadar sevindim :).Kız bebek olacakmış ya daha da çok sevindim.Defne Abla sen şimdiden gözünü pembeye alıştır nasıl olsa uzunca bir süre göreceksin :).Pembe tokalar çantalar ayakkabılar boyalar :) tabi bunlar okul çağı olunca en had safhaya ulaşacak :). Şimdiden kahine başladım ama :).Keyfini çıkar bence hamile olmanın bir can taşımanın.Biliyorumki onu kucağına alacağın an hayatının en unutulmaz anı olacak ve en keyifli huzurlu anı.Çocuk sahibi değilim ama bebekleri annelerle karşılaştırdığımızda gözlemlemiştim.Sevgiyle kal !

    YanıtlaSil
  6. Defne'cigim, sagliginin iyi olmasi buyuk mutluluk benim icin. Bu zamanlarin tadini cikar. Bir an once minik kızını kucagina almani gonulden diliyorum. Ve seni kocaman opuyorum. Nezaket
    www.acikbufe.biz

    YanıtlaSil
  7. Senin adına kızın olacağı için sevindim, ileride ne demek istediğimi anlayacaksın, bu güzel dönemin tadını çıkar, sıksık da yaz.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ooo hayırlı uğurlu olsun Defne'cim, inşallah sağlıklı bir bebek olsun. biz de seninle beraber beklemedeyiz. inan zaman su gibi akıp geçiyor, bir bakmışın doğmuş, bir bakmışın 6 aylık olmuş. bizimki ilk yaşına gelmek üzere ...
    pembe olur, sarı olur, kırmızı olur, hepsi pek de güzel olur :-)
    sevgiler
    gorki
    not. seni de anne- bebek bloglarına bekleriz :-)

    YanıtlaSil
  9. Allah kurtarsın ! Hamileyken bu söze pek sinir olurdum. Ama öyle ki, gerçekten sonlara doğru şiştikçe sözün önemini daha iyi anladım. Defne'cim Allah sağlıkla bebişini kucağına almayı nasip etsin önce. Kız-erkek hiç farketmez. Yavrunun her türlüsü kıymetli..
    Ama şunu diyorum, kızının hışmından allah seni de korusun valla ! Kızlar başka !! :)) rakibin yolda bilesin şimdiden..
    pembe takıntısına gelince.. üzgünüm senin için 5-6 sene rahat pembe dünyalar içinde yaşayacaksınız. ama ne oluyorsa büyüme tohumları yeşermeye başlayınca bıçak gibi kesiliveriyor pembeyle alakaları. Hatta mümkünse yanında bile durmasak durumları doğuyor :)

    YanıtlaSil
  10. Hülya'cığım,
    kesinlikle öyle, teşekkür ederim.

    Kıymet'ciğim,
    sağol canım arkadaşım :).

    Yeşim'ciğim,
    sağol. Sen artık deneyimlisin. Tatlı Ela'yı kucaklıyorum. Anne-bebek blogu olmak, olabilmek çok güzel.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. İpek'ciğim,
    hayatımdaki en tatlı kadınlardan biri olduğun tartışılmaz bir gerçek. Şölen kelimesinin altında pekçok detay yatıyor sanki :P. Pembeler hala korkutuyor beni :). Organik domates fideleri beni çok heyecanlandırdı bilesin. İyi ki varsın.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Halime,
    ben seni tanıyor muyum, tanımıyor muyum, keşke tanıtsaydın bir detay verip. Güzel sözlerin için teşekkür ederim. Elimden geldiğince daha sık yazmaya çalışacağım.

    Nezaket'ciğim,
    teşekkür ederim. Ben de seni ve tatlı kızlarını öperim.

    Kübra'cığım,
    hep aynı yorumla karşılaşıyorum. Kızım olacağı için ben de çok mutluyum.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Görkem'ciğim,
    sağol canım benim. Yiğit'e, kirpiklerine(Maşallah!)bayılıyorum ben :). Öp onu annesi benim için.

    Zeynep'ciğim,
    mutfak robotum benim,
    çok teşekkür ederim. Rahatladım biraz :).

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Defneciğim, güzel kızına pembişler ne de yakışacak :) Pembe benim de tercihim değildi, hatta inadına mavi giysiler dahi almışımdır. Fakat heyhat, kreşe başlayınca her tür pembe ile tanışacak, içlerinden kimi tonları kendine yakın hissedeceksin :) Bir süre sonra da o kendi tercihlerini yapacak, o zaman kurtulacaksın, hatta "Şu pembeliyi alsak kuzum" diyeceksin :) Organik sıkıntısı çekmeyeceği aşikar kızımıza selam, sana öpücükler!

    YanıtlaSil
  15. defnecigim,
    ne güzel bir haber bu!!! sera-mina'ma sari kelebek diye hitap etmeni hic unutmadim, hatta o zamanlar bile "ne kadar icten, ne kadar kizim icin sevimli" bir deyim kullanman cok hosuma gitmisti. iste senin gibi sevimli, tatli birisi simdi kendisi bir kiz sahibi olacak...
    seni kocaman öpüyoruz,
    canan, sera-mina ve deniz-can

    YanıtlaSil
  16. Defnecim beklemenin de bebeğini kucağına almanın da tadını doya doya çıkarmanı diliyorum. Allah yardımcın olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Defnecigim,cok sevindim sizin adiniza.Bebisin cinsiyetine dair uzun suredir tahminlerde bulunuyordum ki dusundugumun tam tersi cikti.Iyi ki tersi cikmis.Hamile arkadaslarimin hepsinin erkek bebegi olacak.Kizinin olacagini duymak ayri bir heyecenlandirdi beni.Nedense kiz cocuklarina karsi gelen bir ayri bir zaaf var bizim ailede.Tabii ki en onemlisi saglikli olmasi.
    Bu arada aklinizda herhangi bir isim var mi?Allah ismiyle yasatsin simdiden.Cok sevgiler her ikinize de.:)

    YanıtlaSil
  18. Duzeltme:"Kiz cocuklarina karsi ayri bir zaaf var bizim ailede "demek istemistim:)
    Ps.Sonra yanlis anlasilmasin

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,

    Öncelikle Allah'tan hamileliğinin kalan aylarını da sağlıcakla geçirip minik kızını kucağına almanı dilerim.

    Ben de hamileyken gözüm devamlı hamile kadınlardaydı:) Nedense tesadüf mü bilemiyorum ama, kimi görsem hamileydi:) Ya da benim görmek istediğim şeyleri görüyordum, insan ne yaşarsa ona adapte olur ya hani! Bebeğim ilk doğduğu aylar ise, bu defa da gözüm minik bebeklerdeydi:) Sonra yürüyen bebeklerde:) Şimdi sırada koşan bebekler var:)

    Ama işin ilginç yanı ise, pembeyi çok seven ben, hatta blogun isminde bile pembe renk geçerken, kızımın sadece bir kaç tane pembe kıyafeti var, doğduğundan bu yana öyle. Nedense ben pembe renkli birşey almıyorum pek.

    Hamileyken, hamilelikle bilgiler araştırıp okuyordum, sonra doğumdan sonra bocaladım. Tavsiyem sadece hamilelikle ilgili deği de, bebeğin ilk doğumuyla ilgili bilgilerde edinmen.

    Sağlıklı günler dilerim.

    Not: Umarım kalsiyum tableti kullanıyorsundur:))

    Minik bir detay daha: Kızına çok fazla ciciler alma olur mu:) Hemen büyüyüveriyor bu tatlıcıklar:))

    YanıtlaSil
  20. Bakarsin senin kizin da benim yegenim Defne gibi mavi hastasi olur. Tebrikler...

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Defne,
    herşeyden önce sağlıkla dünyaya gelsin bebeğin, bir kucağına al...
    Ondan sonra ne renk giydiğinin hiç de önemi olmayacak, göreceksin...

    Bir kız bebek bekleyişin ne demek olduğunu çok iyi biliyorum :) Üstelik ilk bebeğin kız oluşu :) Derler ki ilk bebeği kız olan anneler şanslı olurlarmış. Senin de bebeğinin de bu güzel bekleyiş boyunca şansınız bol olsun...
    seygiyle kucaklıyorum...

    YanıtlaSil
  22. 15 aydir bir kiz annesi olmamin verdigi tecrubeyle ,kizlar farklidir diyorum:) cici cici giyinir suslenirler, nazli nazli hareketleri de yok mu!ayri melek onlar
    Insallah saglikla kavusursun bebecige.

    YanıtlaSil
  23. Bizim Ponpon hanima bir arkadas geliyor desene :) Ne guzel. Pembe cok yakisiyor inan. Baska renkler de var elbet ama pembe gonlum sende demisler ya hani :P Gecen sene bu zamanlar almistim ben de guzel haberi, simdi PonPon hanimla anneler gunu kutlayacagiz, anneannemizle,bundan guzel mutluluk mu olur? Darisi basina!

    YanıtlaSil
  24. Sevgili defne, çok sevindim bebek geliyor ve kız..
    inşallah analı babalı büyür.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails