20 Mayıs 2010

Bugün...


Bazen en sıradan şey bile öyle keyif verir ki... Bahçedeki sardunyanın bana ona her bakışımda yaşattığı keyif gibi... Sardunya hemen her pencerede rastlayabileceğimiz türden bir çiçek ama benim en sevdiklerimdendir. İşte keşkül de öyle bir tatlı benim için. Çok kişi denemiştir ya da tatmıştır. Sütlü tatlıları daha bir sevmemden midir ne, bu sabah kahvaltıdan sonra yapıverdim.

Benim sıradan keşkül keyfimin tarifine gelince;

1kg. süt
5 yemek kaşığı buğday nişastası
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 yumurta (katmadan çırpın)
1 su bardağı şeker
40 gr tuzsuz tereyağı (bu sefer katmadım)
2 minik parça damla sakızı (ezilecek)

Tüm malzemeleri tencereye koyup muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırıyorsunuz. Dilediğiniz gibi süsleyin. Ben fındık ve tarçın kullandım ve de pek bir keyifle yedim.

NOT:Sıradan keyiflerimin tarifleri devam edecek...

9 yorum:

  1. Yıllar önce, bu keşkül tarifini bana email olarak gödermiştin, hala severek yeriz.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar canım;
    yorumunu okudum daha oraya cevap yazmadan hemen burdan yazayım dedim sana..aramıza geri dönmene çok sevindim.özlemiştim:)tatlılar tatlısı kızın nasıl?onun da fotolarını koy da bakalım.büyümüştür..senin yeni blog temanı da çok beğendim canım.ben de görüşmeyeli biraz daha öğrendim bu işleri ama hala acemi sayılırım..bazen çileden çıkıyorum inan yapamıyorum da..artık bundan sonra sık sık görüşürüz..hoşgeldin diyorum sana:):)öpüyorum.sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Açalya'cığım, yarasın şekerim. Tam da şu sıralar taş gibi olmuşken hafif tatlılar yemek lazım değil mi?

    YanıtlaSil
  4. Tuğba'cığım, sen de tekrar hoşgeldin. Vakit buldukça geriye dönük okuyorum seni. Yok yok acemilik kalmamış sende, ne güzel bir blog oluşturmuşsun. Kızım tam bir pamuk ablası. Yakında 1 yaşını bitirecek. Babası fotoğraf koymaya pek sıcak bakmıyor ancak sana özelden birkaç fotosunu yollarım bir ara. Bloguma tekrar kavuşunca değişiklik yapmak istedim, bir sürü denemeden sonra sonunda bu hali aldı. Beğenmene sevindim.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Defnecim güzel siteni, içten yazılarını ve tabi nefis lezzetlerini özlemiştim..Yeniden burada buluşmak harika:).
    Sevgilerimle....
    aslı

    YanıtlaSil
  6. Defnecim,
    Ben de senin yazılarını ne çok özlemişim. Sen de hoşgeldin tekrar. Minik meleğini de kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Aslı'cığım,
    ne güzel sözler! Sağol.

    YanıtlaSil
  8. Nihan'cığım,
    okumaktan keyif aldığım kadın, hoşbulduk. Meleğimi öptüm bile senin için hem de memnuniyetle.

    YanıtlaSil
  9. Hemen hemen aynı tarifi daha 3 gün önce yaptık kızımla.Elinize sağlık.Şimdi bir iki değişik püf noktası ile sizinkinide deneyeceğim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails