08 Mayıs 2010

Yulaflı Kurabiye ...

...............

Bugün olmadı hadi yarın derken aylar girdi araya yine ama ben bloguma yazmak ve onu tekrar canlandırmak konusunda kararlıyım. Kızımın bana bahşettiği fırsatları ancak ve ancak evim ve işlerim için kullanabiliyorum, kendime vakit ayıramıyorum. Bundan şikayet edemem çünkü bu durumu ben seçtim, işimi ve de kızıma bakmayı bir arada yürütmeyi kendim istedim. Pişman değilim ama kendim için birşeyler yapmak ancak uykumdan feragat etmekle mümkün oluyor. O da göz kapaklarının kapanmakta ısrar etmesi üzerine suya düşüyor. Algı da zayıflıyor haliyle :).



Önceki gün denediğim kurabiye tarifini vermekle atıyorum bu seferki adımımı. Yulaf ezmesi eşimin ısrarıyla evimizden eksik olmaz. Paketin dibinde kalan son 100 gr yulaf ezmesi bu hali aldı ve bir kısmı evimizi tatlı tatlı kokutmaya devam ederken, bir kısmı çok sevdiğim komşumun üniversite sınavına hazırlanan kızlarına verildi, strese karşı atıştırmalık olsun diye. Tarifine gelince;

90.gr yulaf ezmesi
150 gr. un
200 gr. şeker
45 gr. fındık içi (irice öğütülmüş)
20 gr. hindistan cevizi rendesi
125 gr. tereyağ
1/2 paket kabartma tozu
isteğe göre damla çikolata

Yulaf ezmesini, unu, şekeri, fındık içini ve hindistan cevizini bir kapta karıştırın. Oda sıcaklığındaki tereyağını unlu karışıma ekleyin ve iyice yoğurun.. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine hamurdan kaşık yardımıyla küçük parçalar alıp yerleştirin. Fırında 20 dakika pişirip servis yapın.
NOT: Bulduğum fırsatta aceleyle yaptığımdan bardak ve kaşık ölçüsü şeklinde yazamadım. Bir dahaki denememde mutfak tartısında tarttıktan sonra eşleştirip yazmaya çalışacağım. Ben yağ miktarını göz kararı azaltıp, hamur toparlansın diye yine göz kararı süt ekledim. Bu şekilde yoğudum. Bir de fırında biraz daha fazla pişirdim , daha kıtır kıtır sevdiğim için. Kurabiye kavanozunda bekledikçe hoşlaşıyor gibi tadı.


Şimdi kaçıyorum, bahçeli evde yapacak iş bitmiyor, kış boyunca daha önce de ne kadar pişkin huylu olduklarından dem verdiğim güvercin arkadaşlarla başımız beladaydı. Hemen giriş kapımızın yan üstünde konuçlandılar. Pamuk kızımı babasına teslim ettim, temizlik yapacağım anlayacağınız. Haydi bana kolay gelsin!

2 yorum:

  1. aa hoşgelmişin. ne iyi yapmışın. daha çok bekleriz. prensese de sevgiler!
    gorki

    YanıtlaSil
  2. Görkem'ciğim, sağol canım arkadaşım. Bizden de Yiğit'e öpücükler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails