25 Haziran 2010

Havuçlu Kek ve 1. Yaşın Gelişi






Fotoğrafı daha dumanı üzerindeyken çekmek zorunda kaldığımdan dilediğim sonucu alamadım. Dolayısıyla  fotoğraf bu muhteşem keki yeterince yansıtmıyor diyebilirim. Benim fikrimce hemen hemen tüm kekler bir gün sonra tam da lezzetlerini bulmuş oluyorlar. Uzun zamandır yapmamıştım havuçlu kek. Bu tadına doyulmaz keki eski tarif defterimden buldum. Belli ki yeni evlendiğim sıralarda yani yaklaşık 9 sene önce not etmişim bu tarifi. Birkaç ufak değişiklik yaptım ama tarife ana hatlarıyla sadık kaldım. Havuçlu kek sevenler bu tarifi denedikten sonra daha bir seveceklerdir diye düşünüyorum. Islak kek gibi. Neden daha önce denememişim dedirtti bana.

Malzemeler:

3 yumurta
1.25 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
3 su bardağı rendelenmiş havuç
 iri dövülmüş ceviz (ben 1 su bardağı koydum, siz kendi keyfinize göre miktarını ayarlayın)
1.5 su bardağı un
2 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı karbonat
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1 paket vanilya

Yumurtaları ve şekeri çırpın. Sıvıyağı ekleyin tekrar çırpın.
Kuru malzemelerin hepsini bir başka kapta karıştırın.
Sıvı karışıma kuru karışımı ekledikten sonra fazla olmamak kaydıyla çırpın.
Havuç ve cevizi de ekledikten sonra tahta kaşıkla karıştırın.
Ben kilitli kek kalıbı kullandım. Kürdan deneyini herkes bilir. Benim fırınımda 180 derecede ve 45-50 dakikada pişti.

***************

Zaman akıp giderken kzıımız da 1 yaşını bitirmek üzere. Bize yaşattığı mutluluk tarif edilemez ama yaşgününe çok az kala yaptıklarını yazayım dedim.



* Işık hızıyla emekliyor ve eğer yolunun üzerinde oyuncakları varsa hiç pozisyonunu bozmadan bu engelleri sırayla ellerine alıp yanlara fırlata fırlata yolunda ilerliyor. Öyle komik oluyor ki bunu yaparken.

* Koltuk kenarlarına tutunup hızla ayağa kalkıyor ve yan yan adımlar atarak gideceği yere ulaşıyor. Ama hala kendi başına yani desteksiz ayakta dengede duramıyor ve yürüyemiyor.

* Birşeyler yerken kaşığı kendi eline alıp kaseden yemek alıyor ve ağzına götürüyor. Anlayamadığım hecelerle kaşığı bir kendi ağzına bir de benim ağzıma uzatıyor. Paylaşımcı kızım benim.

* Tüm yeni tatlara açık, yediğimiz her meyvenin tadına bakmak için çok hevesli. Karpuza ve salçasız ama domatesli, bulgurlu ve de tuzsuz :) kabak yemeğine bayılıyor.

* Gidilmemesi gereken bir yere doğru emeklerken seslendiğimizde kikirdeyerek daha bir hızlanıyor hedefe doğru.

* Annii ve bababa şeklinde kelimeler çıkıyor ağzından. Bir de dedede.. Geçtiğimiz haftalardan birinde bir sabah oturduğumuz odadaki babasının fotoğrafına bakıp ellerini uzattı ve gülümsedi. Birkaç gün sonra fotoğrafı gösterip babba dedi. Bir daha söylemedi ama ne zaman baba nerede diye sorsam o fotoğrafa bakıyor ve gülüyor.

* Ayakları çıplakken her ne kadar beceremese de çoraplarını ayağına giymeye çalışıyor.

* Birini uğurladığımızda el sallıyor, bye-bye yapıyor ve kapıyı kapatmama müsade etmiyor. Kapının kenarından tutunuyor ve bırakmak istemiyor. Dışarı çıkacağımız zaman heyecanlanıyor ve kahkaha atarak belli ediyor bu heyecanını ve mutluluğunu.

* Şapka düşmanı, kafasından atıveriyor hemen. Ayakları terlediğinde de ayakkabılarını çıkarıyor.

* En çok sesil-öğretici oyuncağı kurabiye kavanozu ile oynadı bugüne kadar. Oyuncaklara pek de ilgi göstermiyor ama balonlar onu heyecanlandırıyor. Bir de kitaplar...

* Uykuya hala kendi kendimize dalamıyoruz. Ancak emerken... Geceleri de en az iki defa kalkıyoruz ve ne mutlu ki hala son hız emiyoruz.

* Anneanneye ve tabii ki babaya çook düşkünüz. Onlar gelince hemen kollarını uzatıyor ve sarılmak istiyor. Bunu başkasına asla yapmıyor.

* Güleryüzlü ve neşeli bir çocuk benim pamuk kızım. Gözleri hep anlamlı bakan, hareketli ve akıllı. 

Not: Doğumgününden notlar birdahaki yazıda...




9 yorum:

  1. canim benim 1 yil oldu demek! şimdiden doğumgününüz kutlu olsun, birlikte hep mutlu ve sağlıklı olun emi.

    YanıtlaSil
  2. Defnecim ne çok severim havuçlu keki:). Bu tarifin ıslak kek tadında olmasının nedeni sanırım bol havuç ve buna göre daha az un kullanılması. Bir de öyle denemeliyim:).
    Minik prensesine mutlu nice yaşlar dilerim:).
    Sevgilerimle...
    aslı

    YanıtlaSil
  3. Açalya canım benim, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Aslı'cığım,
    tespitin kesinlikle doğru. Ben çok sevdim bu keki, denersen umarım sen de beğenirsin. Güzel dileğin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. ay bu bebiş çok tatlı :D bloguna şöyle bir göz attım izlemek isterim izninle sevgiler banada beklerim
    http://ikimiz-2.blogspot.com/
    http://modadunya.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. Maaşallah çok tatlı bir kızınız var. Rabbim uzun ömür versin inşallah :)

    YanıtlaSil
  7. havuçlu keke bayılırım ellerine sağlık
    miniğede sağlıklı uzun bir yaşam dilerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Beyaz,
    çok teşekkür ederim.

    Hande,
    bir havuçlu kek aşığı daha, ne güzel. İyi dileklerin için teşekkürler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails