03 Haziran 2010

Pancar Turşusu: Kırmızı pancarın bizim evdeki hali.





Siz pancarı ne sıklıkla alırsınız? Bizim evimize pek girmez. Geçtiğimiz haftalarda kocam market alışverişi sırasında atıvermiş sepete. Kasada farkedince sordum nasıl tüketeceğimizi kendisine. Sen araştırır yaparsın dedi. Buyurun bakalım. Dolapta nerdeyse 1 haftayı geçkin bekleyen pancarlarla kısıtlı zamanda yaptığım araştırma sonucunda turşu yapmaya karar verdim. Oldukça kolay uygulanabilir bir yapılışı var. Yanlız dışında toprak kalıntıları bulunan pancarları kabuğunu soymadan haşladığımızdan ve bu haşlama suyunu tekrar kullanacağımızdan,  dışını bir fırça yardımıyla çok güzel yıkamak gerekiyor. Bu işin en zevkli kısmına gelince. Ben en çok bu muhteşem renkteki sebzeyi fotoğraflamaktan keyif aldım. Doğanın, doğalın zenginliği ve güzelliği karşısında bir kere daha eğiliyorum.



Malzemeler:

5 pancar(orta büyüklükte)
1 çay bardağı sirke
4-5 diş sarımsak
1 çay kaşığı tuz

Pancarları yukarıda bahsettiğim gibi iyice yıkayıp düdüklü tencereye koydum ve üzerini geçecek kadar su ekledim. Yaklaşık 20 dakika kadar piştiler. Pişince düdüklüden çıkartıp kabuklarını soydum. Bu işlemi yaparken musluğu açık tutup akan suyun altında soymanızı öneririm, çok pratik oluyor.Pancarları dilimledim ve büyük boy, ağzı geniş bir cam kavanoza doldurdum. Haşladığım suyu da üzerine ekledikten sonra, sirkeyi, tuzu ve doğramış olduğum sarımsakları da ilave edip kavanozun kapağını kapattım. Kavanozu buzdolabına kaldırdım. Ertesi günden itibaren tüketilmeye hazır, rengiyle hayran bırakan bir turşumuz oldu.

NOT:Kocam emrivaki aldığı pancarların bu turşu halinden hergün akşam yemeklerinde 1 dilim yiyor, beğendi demek ki...

9 yorum:

  1. Çok güzel görünüyorlar. Hiç pancar turşusu yemedim ve şimdi acayip heveslendim, yapabilir miyim acaba?

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldin! Kesinlikle yapabilirsin. Tadı herkese hitap eder mi bilmem ama bunu ancak deneyerek anlayabilirsin. Yaparsan afiyet olsun, yarasın ikinize de:).

    YanıtlaSil
  3. Pancari cok seviyorum, normal pancari rendeleyip yogurtlu salatasi en hosuma giden sekli. Sevgiler
    www.narcicegirengi.com

    YanıtlaSil
  4. Narçiçeğirengi,
    bir de anlatığınız gibi denemeli, güzel olacak gibi.

    YanıtlaSil
  5. merhaba
    biz de az suda düdüklüde haşlayarak tükettik hafif bir tatlılık içieren bu şeye ailecek bayıldık
    bu kış bebeğim olduğu için hep sağlıklı beslenme seansları yaptım da
    benimki 9 aylül doğumlu kuzu
    senin bebişin kaç doğumlu

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Sessiz balık,
    bir dahaki sefere salatasını deneyecağim ben de. Kızımız 27 Haziran doğumlu yani çoook yakında ilk yaşımızı bitirişimizi kutlayacağız. Heyecanlıyız :).

    YanıtlaSil
  7. harika gözüküyor ellerinize sağlık ağzım sulandı vallahi :)

    YanıtlaSil
  8. Beyaz, teşekkür ederim. Beğenmene sevindim.

    YanıtlaSil
  9. Pancarın haşlama suyu asla kullanılmamalıdır. Nitrat içeriği sebebi ile sağlıklı beslenemeye çalışırken sağlımızdan olmayalım. Özellikle çocuklar için daha tehlikeli!!

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails