21 Eylül 2010

Sonbahara Hoşgeldin Partisi.

Posted by Picasa
Bahar insanı olarak ki iki bahar için de geçerli bu, mutluyum. Hoş Eylül'ün gelişini kutlayamadım daha. Nasıl mı kutlayacaktım? Serinliğin iyiden iyiye kendini hissettirdiği bu günlerde, yataktan kalkar kalkmaz en sevdiğim çoraplarımdan birini üşüyen ayaklarıma geçiriverecektim. Kokusu üstünde bir sütlü kahve hazırlayıp özenle sindire sindire içecek, perdelerimi bahçemdeki sonbahar yapraklarını görmek için daha bir merakla ve istekle açacaktım. Yapıyorum yine bunları ama pamuk tenli, mis kokulu, herdaim kıpır kıpır yerinde duramayan ev arkadaşım tarafından uyandırılıp, emzirme faslından sonra salona inerken onun için gerekli eşyaları yükleniyorum her güne başlarken. Çorabımı giymeyi bile unutuyorum çoğu zaman. Ya da elime geçene sarılıyorum.

Anlayacağınız bir başka kutluyorum artık baharın gelişini, üç kişilik ve de farklı bir keyifle. Şikayet eder gibi bir başlangıç oldu sanırım ama ilgisi yok aslında. Kızımız bizim hayatımız artık, her baharı birlikte karşılamanın hazzını yaşayacak olmanın heyecanı herşeyin üstünde. Sağlıkla!

Bu bahar da kuralı bozmadım, kışa hazırlık yaptım. Ama az az...

Bamya, enginar, barbunya ve kızımıza organiğinden domates püresi, bezelye, mürdüm eriği, yeşil fasulye. Hepsi usulünce dondurulup dolaptaki yerini aldı. Sarımsakları en son memleket-aile ziyaretimizde almış, saçlarını bir güzel örüp asmıştım bahçeye bakan penceremize. Ekim ayında bir ziyaret daha var kocamın kuzeninin evlilik töreni için.... o zaman da kayınpederimin arılarının bizim için hazırladığı :) baldan da aldık mı tamamdır.

Bir de annemin her sene hazırlayıp sonra bizlere de sürekli takviye yaptığı domates-biber karışımından bu sefer kendi hanemiz için yine organik pazardan aldıklarımızla hazırladık. Pek çok şekilde kullanılabiliyor bu karışım.

Posted by Picasa
Bayramdan önceki hafta Ankara'nın organik sebze*meyve vs. pazarındaydık. Bu seneki tarhanamız unundan yoğurduna organik ürünerden anneannemizin sihirli elleriyle hazırlandı. Annemin doyulmaz bir el lezzeti vardır, yemeklerinin yanında hazırladıkları da öyledir. Sevgisini, ilgisini ve özenini esirgemez. Sonuç da hiç şaşmaz, hep çok güzel lezzetler çıkar ortaya. İşte kızımın çorbasını bayıla bayıla içtiği tarhanamız da böyle hazırlandı. Tertemiz ve öyle lezzetli ki...

***
Sevgili sonbahar bu yaz seni çook özledik, iyi ki geldin, hoşgeldin!


10 yorum:

  1. İşte sonbahar budur Denecigim, ben de bugun ilk tarhanamı pişirdim havayı serin bulunca, pek bi heyecanlandım:))

    Sevgiyle,

    YanıtlaSil
  2. Zeynep'ciğim,
    bu nasıl bir şeydir, etkilendim valla. Tam da seni düşünüyordum bir vesile ile :). Bir de baktım ki buradasın.

    Bu arada ne muhteşem bir çorbadır şu tarhana değil mi? İçinde yok yok... Zahmeti de tadına değer...

    Kocaman kucaklıyorum seni.

    YanıtlaSil
  3. Hazırlıklar harika olmuş Defnecim, ellerine sağlık:).
    Sonbahar böyle bir karşılamayı hakediyor gerçekten de:).
    Sevgilerimle...
    aslı

    YanıtlaSil
  4. sizi tanıdığıma sevindim, çok hoş burası :)
    tarhanamızı babannemiz yaptı bizim de saolsun, kışın favori çorbamızdır bizim...
    afiyetle yesin durucuk, bahara kocaman olsun koşsun oynasın :)
    tatil yazınızı da beğenerek okudum, ne hoş anlatıyorsunuz, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Aslı'cığım,
    güzel arkadaşım benim, sağol.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili anne kaleminden,
    sen de çok hoş geldin. Güzel sözlerle ve övgülerle. Teşekkür ederim, sevindirdin beni. Tarhanalarımız hayırlı olsun güle güle içelim değil mi? :)Yarasın hepimize.

    YanıtlaSil
  7. hiçbirşey evde yapılan gibi lezzetli olmuyor:))

    YanıtlaSil
  8. Elif-kayra,
    hoşgeldin. Kesinlikle doğru, tadına doyum olmuyor.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Meltem,
    teşekkürler. Siz de sizinkini afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails