20 Şubat 2011

Yeni bir hayata doğru...


Evet kesinlikle yeni bir hayata doğru yola çıkıyoruz yakında. Şu bahsettiğim yurtdışı görevi sonunda kesinleşti ve gideceğimiz yer Cidde (Suudi Arabistan). İlk şoku atlatalı oldu biraz. Sonra sonra araştırarak ve de orada yaşamışlardan dinleyerek anladık ki önyargılarımızmış bizi şoka sokan. 


Tamam herşeyiyle farklı bir kültürü ve kadınlara hürmeti bol olup vatandaşlık hakkı bakımından cimriliği had safhada olan bir ülke orası kesin... Ama hiçbir kişi mi olumsuz konuşmaz yahu! Olumsuz konuşmadılar, hep ne kadar standartları yüksek ama buna rağmen çook ucuz (kiralar hariç) bir şehir olduğunu anlattılar. Sosyal hayatın da orada yaşayan yabancı ve de Türk nüfusun çokluğu nedeniyle pek bir hareketli olduğunu, yine yabancıların çokluğu nedeniyle onların sosyal hayatlarını kendi ülkelerindeymiş gibi devam ettirebilmeleri için her türlü imkanın verildiğini (Mesela plajlar, güvenlikli, havuzlu, kreşli, oyun parklı siteler), kadınlar için tam bir alışveriş cenneti olduğunu da eklediler. 

Şu an için görünen en önemli iki sorunumuz geçmiş New Orleans deneyimimizden de tahayyül edebildiğim aşırı nem ve sıcak, bir de kadınların halk açık mekanlarda abaya denilen modernleştirilmiş ve hatta artık houte couture üretilen :P abayaları giymesi zorunluluğu. Ha şundan hiç bahsetmeyeceğim: kadınlar araba kullanamıyormuş. Böhüüüüü! Bunu her düşünüşümde veya dile getirişimde acı çekiyorum ama yapabileceğim arkada oturup ya bir şoför işe alıp, çalıştırmak ya da kocamın iş saatleri dışında gezmek, dışarı çıkmak. Hoş sıcaktan dolayı hayat zaten mesai saatleri dışında, akşamları yaşanabiliyormuş oralarda.

Aslında yazacak çok şey var ama orada görüp yaşayıp yazmak isterim. Onun için ayrı bir blog yazacak gibiyim. Bu arada sizlerden orada yaşamış olup bana tavsiyelerde bulunmak isteyen varsa seve seve kabul ederim.

19 yorum:

  1. aaaaa ! e iyiydik ya ? Nereye böyle?? :)) Hayırlısı olsun demekten başka söz düşmez bana. Ne kadar süreli orada olacaksınız bilmiyorum ama umarım her şey dilediğince güzel ve rahat olur. Oralardan haberlerini buralarda bekliyor olacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Hayırlısı olsun.. Ama habersiz bırakmayın bizi buralarda, özleriz...

    YanıtlaSil
  3. haydaaaa! hadi bakalım, kolay gelsin, tebrik ederim...

    YanıtlaSil
  4. hayırlısı olsun,
    sen orada da boş duramazsın:) haber bekleyeceğiz artık hep senden..
    bizden size bin öpücük:)

    YanıtlaSil
  5. hayırlı uğurlu olsun Defne'cim. prensese sevgiler :-)
    gorki

    YanıtlaSil
  6. Buranın nüfusunun büyük çoğunluğu Arabistan'da çalışıyor diyebilirim. Bak şu anda burdaki arkadaşlarıma bile soruyorum Cidde bambaşka bir yermiş. O yüzden için rahat olsun. İyi yolculuklar

    YanıtlaSil
  7. Aaaaa Defnecigim hayirli ugurlu olsun oncelikle yolculuk ne zaman? Bize haberler ver muhakkak, msn, gmail falan elinin altinda olsun ozleriz:)

    YanıtlaSil
  8. Yaşamının bu yeni döneminin sen ve ailen için güzel anılarla geçmesini diliyorum.
    Duru'cuğu öpüyorum.
    Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  9. hayırlısı olsun, insan her yere her ortama ayak uydurabiliyor. Yeterki istesin..

    YanıtlaSil
  10. Ama neden gidiyorsunuz:((( ne zamandır bloğa girmiyordum yeni gördüm postunu. Görüşmesekte tanışmasakta biz çok sevmiştik durucuğu ve annesini.
    Neyse oralardan yeni haberlerinizi bekliyoruz. Bize farklı bir kültürü anlatırsınız.
    İyi şanslar...

    YanıtlaSil
  11. Hepinize güzel sözleriniz ve dilekleriniz için teşekkür ederim.

    Burada yazmaya devam edeceğim, bu blog ilkgözağrım, bırakmam :). Diğerinin ise daha sedece adı var.

    YanıtlaSil
  12. defnecigim,

    gercekten cok sasirdim...hayirlisi olsun ve haberlerinizi bekleriz. ne kadar bir zaman icin gidiyorsunuz belli mi?

    sizleri öpüyoruz,
    canan

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Defne Hanim ben 7 senedir Ciddede yasiyorum. Herhangi bir konuda yardima ya da bilgiye ihtiyaciniz olursa bana mail atabilirsiniz...
    burcu.altunsecen@gmail.com

    YanıtlaSil
  14. Canan'cığım,
    3 yıl sürecek bir macera olacak bizimki.

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Burcu,
    ilginiz için çok teşekkür ederim. En yakın fırsatta yazacağım size.

    YanıtlaSil
  16. Canım bir an okuyunca çok şaşırdım valla.hayırlısı olsun.herşeyin güzel olacağına eminim ben. Kayınvalidemler 8 sene orada kaldılar ve o günlerini hep çok güzel anlatır. dediğin gibi havuzlu sitelerde kalmışlardı onlarda bir sürü yabancı arkadaşları vardı eşimin çocukluğunun bir kısmı orada geçmiş bazı şeyleri o bile unutmamış mesela durup durup tavuk soslarının güzelliğinden bahseder:)sıcaklığa da alışırsınız merak etme zira annem hep der tiril tiril olan kumaşlardan ve hafif uzun olanlardan seçerdim diye. doğru.ne kadar askılı falan giyersen o derece daha çok terliyorsun.kampta giyinmek sorun olmaz zaten tek sorun dışarıda onu da halledersiniz canım. birkaç tane tanıdığım var orada.senelerce kaldılar. çok da memnndular.ben de olumsuz birşey hiç duymadım. hayırlısı olsun diyorum yeniden. yeni bir blog aç ve bize bol bol fotoğraflı olarak anlar oldu mu:) kocaman öpüyorum canım seni..gene yazarım ben sana aklıma ekstra şeyler geldiğinde...sevgiler:)

    YanıtlaSil
  17. Tuğba'cığım,
    canım benim teşekkür ederim. İşte böyle böyle bahsederek rahatlattı insanlar bizi. Sen de öyle...

    Bu arada nerede bir baykuş resmi veya figürü görsem sen geliyorsun aklıma :).

    Öperim.

    YanıtlaSil
  18. Defnecim gelişmeleri kaçırmışım ben. Bu kadar uzun zaman uğramazsam böyle olur iste :( Neyse yeni gelişmeler sen ve ailen icin en iyisini getirir umarım. Bol şans. Gelişmeleri takip edeceğim. Seni ve Duru'yu öpüyorum.

    YanıtlaSil
  19. Defnecim gelişmeleri kaçırmışım ben. Bu kadar uzun zaman uğramazsam böyle olur iste :( Neyse yeni gelişmeler sen ve ailen icin en iyisini getirir umarım. Bol şans. Gelişmeleri takip edeceğim. Seni ve Duru'yu öpüyorum.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails