19 Şubat 2012

Bilindik & Bilinmedik

Yaklaşık 7 aydır uzaklarda olduğumdan çoook özlediğim biricik ve canım kardeşimin yaşgünü bugün. Birşeyler hep eksik burada ama sağlık olsun da yakında oralardayım. Yeni yaşın dilediğin güzelliklerle, mutluluk ve sağlıkla gelsin ve yüzünde hep gülücükler olsun canım benim. 


Kestik baktık ki Dragon meyvesinin içine, çörekotuna bulanmış pelte misali bir görünüşe sahip. Zaten araştırınca görmüştüm internette ve beyaz olanının tatsız olduğunu da okumuştum. Evet tadı ve kokusu yok gibiydi ama soğuk soğuk yendiğinde ferahlatıcı bir yanı var. Yazın meyve kokteyllerinde kullanılabilir. Bir daha alır mıyım derseniz, içi de dışı renginde olanına rastlarsam neden olmasın. Çünkü öylesinin tadına doyum olmadığı da yazıyordu aynı kaynakta. 


Muffinlere gelince, kendilerini pek sevdiğim zaten bilinir. Temel bir tarifim vardır ki aslında tereyağı ile yapılır ancak ben ayçiçek yağı veya zeytinyağı ile yapmayı tercih ediyorum. 3 yumurta, 1 bardak süt, 1 bardak toz şeker, 1/2 bardak yağ, 2 bardak un, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya ve 3 yemek kaşığı kakao. Sıvılar ayrı kapta, kurular ayrı kapta karıştırıldıktan sonra kurular sıvılara eklenir ve yine mixer kullanmadan spatula veya kaşık yardımıyla karıştırılır. Ben yukarıda gördüklerinize pikan (pecan) cevizi, kuru incir ve bademi rondodan geçirerek ekledim son karıştırma aşamasında. Siz dilediğiniz başka yemişlerle zenginleştirebilirsiniz. Kuru kayısı (gün kurusu) ve fındık da pek güzel oluyor. Üzerine de fırına vermeden damla çikolatalardan atıverin birkaç tane.

4 yorum:

  1. İçini görmeye gelmiştim dün gördükten sonra :))) Tamamdır sağolun paylaşm için

    YanıtlaSil
  2. Benim de iki muffin tarifim vardır sabit. İçine koyduklarıma göre birini seçerim. :) Bunu da merak ettim şimdi. İlk fırsatta deneyeceğim. :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Özlem,
    bu çok temel bir tarif ama ben seviyorum. Arada bir çok farklı tarifler denediğim de oluyor. Umarım sen de beğenirsin. Tatlı kızına öpücükler.

    YanıtlaSil
  4. yumuşacık ve puf puf görünüyor. elleriniz dert görmesin. izlemeye aldım bu arada ben de beklerim. sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails