28 Şubat 2012

Elimi tut annem!

Yok, ben sandım ki, ilk günkü sakinlik ve kibarlık devam etmeyecek; Duru "Yeter artık vereceksin memeyi!"  diye yumruğunu bulduğu yere vuracak. Öyle olmadığı gibi, üç gündür meme diye arada bir sızlanmakla birlikte, öyle kibar ve öyle tatlı ki. Neredeyse utanacağım düşüncelerimden ve öngargılarımdan dolayı. O yazdığım ilk gece bir kere uyandı ve istedi ama ben yine aynı sakin ses tonuyla konuşarak, başını tekrar yastığa koymasını sağladım. Sızlandı biraz ama beni hiç üzmedi. Baktım ki uykuya dalması zor olacak, yanıma yattı ve elini tutmamı isteyip yine 5 dakika içinde uyudu. Bir daha da sabaha kadar uyanmadı. Her zamankinden 1 saat erken kalktı o sabah.

İkinci gün yani dün, öğlen uyku saati geldiğinde oralı olmadı, birkaç kere yine meme istedi, yine birkaç kelime ile ikna yöntemini kullandım. Ama o zaten çok üzülmüştü çok sevdiği arkadaşı memenin bu durumuna (sarımsak etkisi). Okşadı, sevdi, cici yaptı ve eli tenimde uyuyakaldı akşamüstü. Akşam da yine zor olmadı hiç. Zaten oldum olası uyku saatlerini geriye çekemedim. Burası da oldukça sıkıcı bir yer olduğundan fazla zorlamıyorum kuzumu disiplinli uyumak konusunda. Hergün belli bir saat düzenli olarak muhakkak uyuyor nasılsa. Ve yine saçını okşayarak, şarkılar, ninniler söyleyerek uyuttum. Dün gece de ilk gecenin tekrarı oldu, bir kere uyandı, su içti ve elini tutmamı isteyip koydu başını yastığına, uyudu.

Bu sabah iki arkadaşım kahvaltıya davet etmiştim, onlarla sohbet ettim. Ferahladım biraz. Onları uğurladıktan sonra biz de Duru'nun talebiyle indik bahçeye. Gezindik, salıncaklara bindik ama burası bildiğiniz gibi değil. Havalar şimdiden çok sıcak. Kış hiç yok, bahar 1-2 ay uğruyor neyse ki. Eve geldiğimizde öğle uykusuna yatması gerektiğini söyledim. Hiç karşı çıkmadan tamam dedi, elini yine tenime değdirerek, göğsüme yaslanıp uyudu.

Nasıl yani? Herşey fazlasıyla yolunda. Fırtına öncesi sessizlik olsa bu kadar uzun sürmezdi diye düşünüyorum. Benim kızım nasıl da büyümüş ve ne kadar hassasmış meğer. Ve de ne kadar anlayışlı. Belki de memenin hasta olduğunu ve bir gün iyileşeceğini düşünüyor. Olabilir mi? Doğru dürüst hastalık bilmeyen (Maşallah!) kızımın oyun oynarken bana ilaç vermesi bu yüzden miydi acaba? 

Bu kadar kolay olması duygu yoğunluğunu azaltmadı tabii. Gözyaşları dindi ama yürek hala kıpırdanıyor. Bana sarılışı, öpüşü, ilgilenişi daha bir kuvvetlendi sanki.

Dün akşam da balığını bir güzel yedi ya değmeyin keyfime!

12 yorum:

  1. bak ne güzel her şey yoluna giriyor bile,korkma fırtına öncesi sessizlik değil bu biz dede aynen böyle olmuştu Yiğit benden daha kolay kabullenmişti bu durumu, hatta memeye bu denli düşkün oğlumun durumu benden önce kabullenmesi karşısında kendimi kötü bile hissetmiştim...
    Hadi gözünüz aydın canım :))

    YanıtlaSil
  2. Alev'ciğim,
    rahatladım desem. Çok teşekkür ederim desteğin için.

    Kucaklıyorum sizi.

    YanıtlaSil
  3. nasıl da mahsun oluyorlar değil mi bu zamanlarda.. kıyamıyor insan.. suçlu hissediyor kendini.. maşallah güzel anlatmışsınız ama siz.. aferin akıllı kuzuya..

    YanıtlaSil
  4. Senin sesinden okudum iki yazını da Defneciğim. Önceki yazını her okuyan anne gibi çok duygulandım. Anlattığına göre işler rayına girmiş bile. Bundan sonra zorluk çıkacağını sanmıyorum. Balığını yediği gibi diğer yemeklerini de hapur hupur yiyecek Duru kuş. Öpüyorum ikinizi de özlemle.

    YanıtlaSil
  5. Çocuklar bizi her zaman şaşırtıyor, Deniz'de sandığımızdan kolay bırakmıştı emziği. Afiyet olsun balık yarasın Duru'ya annesi.

    YanıtlaSil
  6. Sevgi, Deniz ve Fadiş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. emmeyi bırakmak anne için de çocuk için de çok duygusal oluyor... fiziksel ihtiyacın ötesinden bir durum söz konusu az hasarla atlatmış sayılırsınız siz de tebrik ederim ::))

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler Nihan,
    teşekkürler. Hakikaten az hasarlı oldu bizimki. Yeme düzenimiz yerine geliyor gibi şimdiden ve uykularımız... Her ikimizin de uykusu deliksiz hale geldi diyebilirim. Dinlenmiş anne çocuğuna daha anlayışlı oluyor.

    YanıtlaSil
  9. Kalem tutuşa bak,yumuk yumuk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu fotoğrafı çekiliş amacını nasıl da özetledin. Teşekkürler. Bayılıyorum kızımın kalem tutuşuna.

      Sil
  10. başarılarınızın devamını dilerim teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    çay makinesi

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails