23 Mart 2012

O beniiiim! dedi Duru... (Duru'nun Oyuncakları)


 1- Duru'nun ilk puzzle seti. Duru bebeklikten henüz çıkmamışken bir akşam iş çıkışı Kipa'dan alıp sürpriz yapmıştı pamuk kızına. Çok zaman oldu. Sırayla koydum önüne. Önce kazlı, tavuklu, inekli olanıyla epey bir oyalandı. Sonra hemen altındaki ile. Buraya gelirken de rakamlı ve harfli olanları da ekledik diğerlerinin yanına.



2- Yukarıdaki, benim de çok hoşuma giden yapbozları ise buradan aldık. Fanateer isimli okullara da malzeme, oyuncak, vs. veren bir oyuncakçıdan. Kullanılan malzemelerin, materyallerin güvenilirliği önemli bizim için. Bir gün en büyük mağazalarına gidip, seçtik kocamla yapbozları. Oldukça kaliteli, kalın kartondan ve çok güzel çizimler ve renklerle hazırlanmış. İlk sıradakinin birinde hayvanlar, diğerinde taşıtlar var. 2'li, 3'lü, 4'lü ve 5'li parçalardan hazırlanmış. Duru bayılıyor ve ilk çözdüğü andan bu yana öyle pratik bir şekilde yapıyor ki bize sadece keyifle onu izlemek kalıyor. İkinci sıradakinde de çok şeker hayvanlar var. Hayvanlar yerine yerleştirildikten sonra bu sefer de büyük bir yapboz haline geliyor. Son sıradaki ise benim de çok sevdiğim hikayeli yapboz. Hem her birin içinden çıkan bir parçası var hem de her bir parça tamamlandığında yan yana da yerleştirilmesi gerekiyor ki hikaye ortaya çıksın ve Duru'ya uzayıp giden bu resme dair sorular sorulsun..



 3- Melissa & Doug markalı doğumgünü pastası. Ahşap ve tamamen zararsız boyalar kullanılmış. Pastanın dilimleri, mumları üzerinin şekerleme ve çilek süslemeleri, servis spatulası, kısacası her bir detayı düşünülmüş. Duru aldığımız günden bu yana çok sevdi. Burada tanıyıp tutkuyla sevdiği Bade ablasının doğumgünü kutlama partisinden sonra daha bir sever oldu pastasını. Şu sıralar seyrekleşmekle birlikte, uzun bir zaman hemen her gün bilmem kaç defa doğumgünlerimizi kutladık biz. Mumları üfledik, şekerleme ve çilek takviyesi istedik. Yanında çayla afiyetle defalarca yedik pastalarımızı. Bitmek bilmiyor :).



4- * Plastik tabak-çanaklar. Hernekadar plastik olmaları can sıkıcıysa da, kaçış yok. Bu nedenle üretim yerine, birtakım diğer unsurlara (sertifika vs.) dikkat ederek almaya çalışyoruz. Karı-koca önümüze gelen oyuncağı, çok beğenmiş olsak dahi, incelemeden asla almayız. Hele ki belli başlı markaların üretmediği Çin ürünlerini. Asla! Herneyse, akşamları çorba, çay, meyve suyu vs. ne arasanız var. Duru'cuğumuz hazırlayıp, pişirip yediriyor bize. 2 yaşından sonra pek bir merak saldı bu mutfak eşyalarına. Geçen de oyun hamurundan kırmızı kırmızı :P köftelerimiz vardı, çok da lezzetliydiler.
     * Legolar. Bazen kutuyu kucağına alıp getiriyor. Ne oluyor demeye kalmadan boşaltıveriyor halının üstüne. Daha çok kuleler yapıyoruz. Bazen de uçak, ağaç, ev... Çay faslında küçüklerinden pek güzel kurabiyeler oluyor.
     * Puset. Çabucak elinde kalmasın diye epeyce pahalı aldığımız bebek arabası. Bebeklere, onları yedirip içirmeye, hasta olduklarında bakmaya, gezdirmeyi seviyor. Burada dışarısı çok pis. Hijyeni bıraktım, normal temizlik hak getire. Anlatmakla bitmez. O nedenle puseti dışarı çıkarmak istediğinde engel oluyordum ki, bizden hemen sonra yine pembe,  dışarı kullanımına daha uygun olanını Duru'nun arkadaşı getirdi bize geldikelrinde. Arada bir ilgimiz azalıyor, bazen de elinden bırakmıyor.



5- Müziksiz olur mu hiç? Babasının aldığı küçük ama pek çok seçeneği, melodisi olan küçük orgumuz ve ondan çok daha önce bir vakitte benim aldığım ksilofonumuz var. Duru, orgu çalarken kendinden geçip, gözlerini kapatıyor ve  kafasını iki yana sallayıp eğleniyor.

Bunlar sadece birkaçı. Doğduğundan bu yana hediye edilenler de dahil pek çok oyuncağı oldu pamuk kızımın. Biz kocamla genelde eğitici oyuncaklar aldık. Bunlardan en beğendiklerimiz Kurabiye Kavanozu ve kavanoz gibi Türkçe konuşan Eğitici Köpekcik oldu. Zaten 8 ay önce buraya gelirken sadece bu ikisi ve ilk fotoğraftaki yapbozlarını getirmiştik.



Diğerlerini saymakla bitmez. Kavanozlar, kovalar, ördekler ve diğer hayvanlar, geçmeli halkalar, bebekler, toplar,  yazmaya üşendiğim niceleri.

Bu arada sevgili Seyhan'ın  yorumuyla uyandım :P. Üzerinde durmak istediğim şeyi yazmayı unuttuğumu farkettirdi bana sağolsun.. Ben en başından beri Duru'nun oyuncaklarından sıkıldığını ve oynamadığını  farkettiklerimi ara ara saklama taktiğini uyguluyorum. Çoğu zaman taktik işe yarıyor. Aksi halde çok çabuk sıkılıp bir kenara atıveriyorlar.

NOT:  Sanatsal :) araç ve gereçler ile kitaplarımızbaşka yazıların konusu olacaklar.

17 yorum:

  1. bizim de bu aralar yeni oyuncaklar eklememiz lazım. artık çok sıkıldı eski oyuncaklarından.
    ben koca kadın bayıldım sizin oyuncaklarınıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihan, teşekkür ederiz, yenileri gelince ne mutlu olacaktır sizin şeker.

      Sil
  2. ben butun oyuncaklarini birden bire gostermiyorum, cok cabuk sikiliyorlar cunku Defne. Sikildiklari oyuncaklari paketleyip, dolaba kaldirip, bir sure sonra tekrar cikariyorum:) Melissa&Doug'in tum oyuncaklarini guvenle aliyorum cocuklarima. Duru prensesimiz keyfle oynasin tum oyuncaklariyla...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyhan'cığım teşekkür ederiz. Kesinlikle haklısın, saklama benim de uyguladığım taktik. Aksi halde sıkılıp bir kenara iteleyiveriyorlar hepsini.

      Unutmuşum yazımda belirtmeyi, ekleyeyim en iyisi, sağol.
      Sevgilerimle...

      Sil
  3. Bende yapboz hastasıyım. Defne'Ye yaklaşık iki buçuk yaşından beri alıyoruz. Şimdi 48 parçaya kadar çıktık. Çok küçük yardımla yapıyor. İnanılmaz dikkat toplayan bir oyuncak. Şu yemek kapları zaten bütün kızların gözdesi galiba. Herhalde altı yaşına kadar sıkılmadan oynarlar. Bu arada doğumgünü pastanıza bayıldım.
    Durucuk güzel güzel oynasın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooh, siz yapboz uzmanı olmuşsunuz. Maşallah Defne'ye. Pastaya biz de bayılıyoruz ama biraz fazla yedik galiba :).

      Sil
  4. Bu küçümenlerin oyuncaklarının her türlüsüne bayılıyorum ne kadar harika şeyler var yahu. Benim de desenli puzzle küplerim vardı ne kadar severdim onları hatırlıyorum:)bazen böyle okudukça özellikle şu oyuncak saklama taktiği gibi şeyleri ahh diyorum öğreneceğim ne çok şey var:):)güzel taktik ama harika:)öpücükler kocaman ama en kocamanı kuzuya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Tuğba'm, Duru'nun da vardı benzer küplerden. Daha ne taktikler üretecek ve uygulayacaksın bir bilsen :). Bizden de sana öpücükler.

      Sil
  5. :) ne güzel yazmışsın,tüm ayrıntılarıyla.çeşitli yapbozların dışında biz de hepsiyle severek oynuyoruz.Rüya puzzle 'ı bir kez yaptı mı bir daha oturup başına yapmıyor,sıkıntıya gelemiyor yani :) hepsiyle güle güle oynasın Duru :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz :). Seveyim ben onun sıkıntısını. Duru yapbozları, babasını yanına oturtmak için kullanıyor her akşam. Ah bu kızlar! :)

      Sil
  6. eline sağlı ne güzel bir yazı olmuş defnecim.bu oyuncakların neredeyse büyük bir çoğunluğu bizde de var bizde defalarca çay falan içiyoruz:))ama bu pastadam hiç görmemiştim çok beğendim.benim duruda sever eminim bende alayım.ayrıca saklama taktiğini bende uyguluyorum geçende evde bir kriz anında açıp oyuncak verdim yerini dördü duruda.dururmu sürekli oraya gidip aç diyor:))onuda çözdü yani bizimki.sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duru'lar bu pastayı kesinlikle seviyor! :) Bizimki de sakladığım yeri biliyor ama zaten maksat sıkılınca gözünün önünden kaldırmak. Oynamak istiyorsa ne ala...
      Sevgiler.

      Sil
  7. ben de pastayı çok sevdim, keşke daha önceden görseymişim. 3 yaşlarına kadar bizimkiler oyuncaklarla büyük eşliğinde oynadılar yani yalnız başlarına değil, sıkılıyolar çünkü çocuklar duru da aynıdır sanırım. şu sıralar ise oyuncakları asıl kurgulu oyunlarının figürleri olarak kullanıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, Duru da oyunlarına bizi katmayı seviyor. Hayalgücü çok gelişti, şaşırtıyor çoğu zaman. O büyürken, ben her dakikasını sindirmeye çalışıyorum, daha büyük bir keyif var mı?

      Sil
  8. of of oyuncak lara bak hepsi cok guzel,bizim zamanimizda gelecek insallah oynamak icin:)

    yalniz soyle bir sorunumuz var ben daginikliktan hoslanmayan bir anneyim galiba, o yuzdende oyumcaklari sevmeme ragmen,evin dagilacagini dusundukce simdiden sIkInti basiyor beni.evimde cok fazla oyuncak istemiyorum galiba heleki legolardan nefret ediyorum desem sucmu islemis olurum:)?

    bebekleri ve puseti bende cok seviyorum kesinlile kizima alacagim ve su tea time setlerde cok sirin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim dağınıklıktan hoşlandığımızı kim söyledi bakiiim? :) Hoşlanacaksın, defalarca dağıtılacak sen toplayacaksın, sonra yardım edecek ve bir gün kuzucuğun kendi kendine toplayacak oyuncaklarını. Ama sen yine de tatlı kızını fazla sıkma emi! Fazlaca kısıtlanan çocuk çok sağlıklı tepkiler vermeyebilir.
      Sevgiler...

      Sil
  9. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    çay makinesi

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails