09 Nisan 2012

Biz bu hafta ne yaptık? - 2



Hiç yerinde duramayan , poposunu bir saniye bir yere koyamayan pamuk kızımın sakin sakin oturarak yaptığı nadir işlerden birisi yemek, diğeri de masa başı faaliyetleri.  Hoş birkaç gündür sıcak, sulu vs. yemek yememekte direniyor. Varsa yoksa meyve ve kahvaltı. Boyalara, parmak boyasına, özellikle de sulu boyaya bayılır. Su varsa işin içinde dirseklerine kadar içine batması gerekiyor Duru kuşunun :). O kaptan alır buna boşaltır, bebeğini yıkar, olmadı kağıtları ıslatıp yapıştırarark sanatsal faaliyetlerini devam ettirir. Bak su deyince ben de konuyu saptırdım.

Gelelim bu haftanın başrolündeki çalışmamıza. Bir akşam çıktığımızda aldım yukarıdaki şekilli baskıları olan ruloları. Bir pakette değişik şekillerden oluşan 5 tane rulo vardı. Kelebekler, çiçekler, kalpler, vs... Bizler papatesle baskı yapardık çocukluğumuzda o aklıma geldi. Şimdi herşey ne kadar da renkli, çekici ve ne kadar da kolay ulaşılabilir değil mi? O zamanlar çok kıymetli saydığımız şeylerin şimdiki nesiller için hiç kıymeti yok gibi.Yok yok bu sefer konuyu saptırmayacağım :). Rulolar ile birlikte, onları rahat boyayabileceğimiz daha doğrusu verim alabileceğimiz boyalardan da aldık. Bir de Duru'nun aynı zamanda yapboz canavarı olması nedeniyle, çok parçalı daha kompleks bir yapboz aldık.

Ruloları çıkardım, boyayı hazırladım. Hazırladım diyorum çünkü o kocaman tüpü bir oturuşta harcayabilecek potansiyele sahip bir pamuk kızın annesiyim ve artık önlemlerimi alıp oturuyorum masa başına. Parmak boyasında da aynı taktiği uyguluyorum. Eski bir tabağa boyalardan azar azar koydum. Büyük boy fırçamızı aldık elimize ve başladık çiçekleri boyamaya. Duru her zamanki gibi sabırsızlanıp, boyaya daldırdığı fırça ile kağıdı buluşturdu önce. Sonra o da sadede gelip boyadı çiçek ve kelebeklerini. Kağıt üzerinde ruloyu gezdirip de şekillerin kağıda çıktığını görünce o büyüleyen gülücükleri uçuştu etrafta. Zamanla daha sabırla ve düzgün yapacağını düşünüyorum. Şimdilik yukardaki çiçeklerle idare ediverin .

NOT: Boyama işlemimiz bitip de Duru oyuncaklarına dönünce, ruloları yıkadım. Boyalar kolaylıkla çıktığı gibi rulolarda da bozulma olmadı. Kullanmadan önceki hallerine kavuştular.


17 yorum:

  1. Bütün çocuklar bayıulıyor anlaşılan sulu işlere :)
    Şimdi sadece eğlence gibi gelen bu faaliyetler ilerde çok işine yarayacak defneciğin, annesi bol bol oyun hamuru ver eline oynasın, sıksın 6 yaşında bir çocuk annesi olarak tavsiyemdir :)
    Hatırlarmısın ilk okulda yazı yazarken hep parmaklarımız ağrır, çabucak yorulurduk. Ben kızımda hiç böyle bir şikayet duymuyorum, oyun hamuru küçük kasları çalıştırdığı için, çok faydalı, ilerde faydasını inşallah sizde göreceksiniz :) öpüyorum sizi xxx

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Filiz, oyun hamuru bizim evden de hiç eksik olmaz. Yatılı misafirimiz olduğunda kullandığımız bir odamız var, orası tıka basa Duru'nun malzemeleri ile dolu. Hergün bilmem kaç posta gidip seçiyoruz istediklerimizi. Oyun hamuru başrollerde tabii :).

    Ve haklısın, bu fındıklar hakikaten hiç yorulmak bilmiyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Defnecim Duru ile böyle bire bir faaliyetlerde bulunman ne güzel. Bu, çocuklar için çok değerli birşey, kendi küçüklüğümden biliyorum; annem de hep bizimle oynardı, tüm gün hiç sıkılmadan vakit geçirirdik beraber:)..
    Seni ve tatlı prensesi kocaman öpüyorum:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcığım, sağol. Umarım benim kızım da böyle güzel hatırlar bu günleri.
      Sevgiler.

      Sil
  4. Çok eğlenceli zamanlar geçirmişsiniz bende kızım büyüdüğünde yapmak istiyorum hep böyle zamanlar geçirmeniz dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Zaman öyle çabuk geçiyor ki bir bakmışsın siz de böyle eğlenceli vakitlerin içindesiniz.

      Sil
  5. eğlenceli ve güzel bir çalışma olmuş,bu şekilli baskı rulolarını aldım listeye..işin içine su girince hepsi öyle oluyor:) iyi haftalar size..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu rulaoları buradaki ELC (Early Learning Cente)den aldım. Oralarda da muhakkak vardır aynısı veya benzeri. Sanırım Mothercare bünyesinde Türkiye'de.

      Sil
  6. kirlenilen tüm oyunlar güzel. biz hafta sonu kumlarla haşır neşir olduk.
    rulolar güzelmiş. araştırmalara başlayayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada da parklar hep ince ve beyaz çöl kumu ama oldukça pis. Çöpleri hep yerlere atıyorlar. Deniz sezonu açılalı çok oldu, şimdiden 38 dereceyi gördük. En iyisi plaj kumlarına batmak :)

      Sil
  7. Ne güzel eğlenmişsiniz, şekilli baskı rulodan en kısa zamanda edinmeliyim bende :) Pamuk kızı öpüyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bence de bulursanız alın, eğlenceli hakikaten. Bizden de öpücükler.

      Sil
  8. bende bayıldım rulolara. ev nasıl kirlenmeden bu faliyetler yapılabilir hala bulamadım. kızım 3 yaşında ve ben hiç onunla oyunhamuru oynamadığımı farkettim ve üzüldüm şimdi. ilk işim bende başlayacağım. öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev kirlenmeden faaliyet yapmak istiyorsan, sabırsız ve yerinde duramayan, sizin evdeki kuzuyu örtü serilmiş bir masaya oturtmanın bir yolunu bulmalısın. Boya yaparken ben böyle yapmaya çalışıyorum. Hoş her zaman başarılı olamadığımı evin bilimum köşelerinde sonradan karşıma çıkna el ve parmak izlerinden anlıyorum :).

      Oyun hamurunu mutlaka al. Oyuncak kurabiye kalıpları var, onlardan da al. Hamuru yoğurmak ve şekiller vermek hem hayalgücünü hem de el becerilerini geliştiriyor. Sadece kızın ve sen, birlikte geçirdiğiniz zamanlarınız mutlaka olsun. Öpüyorum.

      Sil
  9. blogger anneyim ve izlemedeyim canım senide beklerim.

    YanıtlaSil
  10. Hoşgeldin Güfte, kesinlikle uğrayacağım.

    YanıtlaSil
  11. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    çay makinesi

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails